Η συναισθηματική νοημοσύνη ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στη διοίκηση των σύγχρονων επιχειρήσεων
View/ Open
Keywords
Συναισθηματική νοημοσύνη ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Ηγεσία ; Περιβάλλον επιχείρησης ; Ανθρώπινος παράγονταςAbstract
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να μελετήσει τη σχέση συναισθηματικής νοημοσύνης και ηγεσίας. Η μεθοδολογία της εργασίας στηρίχθηκε στη συλλογή δευτερογενών δεδομένων μέσα από βιβλία, άρθρα σε περιοδικά αλλά και μέσα από επίσημους διαδικτυακούς τόπους. Η εργασία ολοκληρώνεται μέσα από τέσσερα κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο αναλύει την νοημοσύνη και συγκεκριμένα την ανθρώπινη υπόσταση και τη συμπεριφορά, την ανατομία του εγκεφάλου και εν συνεχεία παρουσιάζει τις μορφές νοημοσύνης και τις μορφές συναισθημάτων.
Το δεύτερο κεφάλαιο αναλύει τη συναισθηματική νοημοσύνη. Αρχικά την αποσαφηνίζει, προβαίνει σε μια σύντομη ιστορική αναδρομή, παρουσιάζει τα θεωρητικά μοντέλα και τις κατηγορίες της, τις διαστάσεις της και εν συνεχεία παραθέτει τα μοντέλα μέτρησής της.
Το τρίτο κεφάλαιο εστιάζει στην ηγεσία. Συγκεκριμένα αναλύει την έννοιά της και εν συνεχεία συνδέει τη συναισθηματική νοημοσύνη με την ηγεσία. Επίσης παρουσιάζει τη σχέση της με τους εργαζομένους και τις ηγετικές συμπεριφορές και τέλος τους τύπους ηγεσίας στη συναισθηματική νοημοσύνη.
Το τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο αναλύει το εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον μιας επιχείρησης αλλά και τον ανθρώπινο παράγοντα ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της επιχείρησης και ειδικότερα τον συναισθηματικά νοήμονα άνθρωπο ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημά της.