Θεμελίωση ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος της σύγχρονης επιχείρησης στον κλάδο του τουρισμού
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός -- ΕλλάδαΛέξεις κλειδιά
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Τουριστικός κλάδοςΠερίληψη
Αντικείμενο αυτής της εργασίας είναι να προσδιορίσει την ανταγωνιστική θέση της χώρας μας μέσα στην ευρωπαϊκή τουριστική αγορά, με βάση τα ισχυρά και αδύνατα σημεία που διαθέτει, να μελετήσει τους κινδύνους και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται για τον κλάδο λαμβάνοντας υπόψη τις νέες συνθήκες και τάσεις που επικρατούν στη διεθνή τουριστική αγορά.
Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της ισχύουσας κατάστασης της χώρας μας, όσον αφορά τον τουριστικό κλάδο. Με τη βοήθεια, ορισμών, επεξήγησης βασικών εννοιών και ιστορικών αναδρομών, καθώς επίσης και ανάλυσης των επιμέρους τομέων του και στοιχείων του. Στοιχεία που κρίνονται απαραίτητα προκειμένου να γίνει αντιληπτή η δομή, η λειτουργία και η οργάνωση του κλάδου, έτσι ώστε να προχωρήσουμε στη διαδικασία δημιουργίας του ανταγωνισμού ή αλλιώς του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, γίνεται εκτενής αναφορά της έννοιας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Παρουσιάζονται αναλυτικά οι δυνάμεις που το διαμορφώνουν, αλλά και οι παράγοντες που το επηρεάζουν. Στρατηγικές που οδηγούν στη δημιουργία του, αλλά και τακτικές που είναι απαραίτητες προκειμένου ένα ανταγωνιστικό πλεονέκτημα να αντέξει στο χρόνο.
Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα της χώρας μας, έτσι όπως προκύπτει από τα ισχυρά αλλά και τα αδύνατα σημεία που διαθέτει, τους κινδύνους αλλά και τις ευκαιρίες που παρουσιάζονται μέσα από μια ανάλυση SWOT. Γίνεται αναφορά στη σημασία του ρόλου της καινοτομίας καθώς επίσης και του ρόλου της ηγεσίας για τη διαμόρφωση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Και τέλος στις ενέργειες οι οποίες, εφόσον υλοποιηθούν, θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα του ελληνικού τουριστικού προϊόντος, καθώς το καθιστούν διατηρήσιμο και μακροπρόθεσμα ισχυρό.