Στρατηγική ανάλυση επιχείρησης : μελέτη περίπτωσης Πλαστικά Θράκης Pack ABEE
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Συσκευασία, Υλικά τηςΛέξεις κλειδιά
Ανάλυση εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Επιχειρησιακή στρατηγική ; Επιχειρηματική στρατηγική ; Λειτουργική στρατηγική ; ΠλαστικάΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι να παρουσιάσουμε τη
στρατηγική ανάλυση της εταιρείας ΠΛΑΣΤΙΚΑ ΘΡΑΚΗΣ PACK AΒΕΕ. Η
προσέγγιση σε επίπεδο ανάλυσης γίνεται με τη χρήση του μοντέλου του
στρατηγικού μάνατζμεντ με στόχο την επιλογή της καταλληλότερης στρατηγικής
για την εταιρεία.
Η εργασία δεν παρουσιάζει αναλυτικά το θεωρητικό υπόβαθρο του μοντέλου
του στρατηγικού μάνατζμεντ αλλά κυρίως παρουσιάζει τη πρακτική εφαρμογή
του, βάσει του θεωρητικού υπόβαθρου, μέσω της μελέτης περίπτωσης
ελληνικής εταιρείας που δραστηριοποιείται στο κλάδο της πλαστικής
συσκευασίας.
Η εργασία περιλαμβάνει συνολικά πέντε κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο
αναφέρονται ιστορικά στοιχεία της επιχείρησης και του ομίλου στον οποίο
ανήκει και εν συνεχεία παρουσιάζονται το όραμα, η αποστολή της επιχείρησης,
η διάρθρωση των τμημάτων και των γραμμών παραγωγής. Γίνεται αναφορά
στα προϊόντα της εταιρείας και στις μεθόδους παραγωγής και τέλος αναλύεται
ο ρόλος της εταιρικής κοινωνικής ευθύνης και πως επιτυγχάνεται σε επίπεδο
εταιρείας.
Το δεύτερο κεφάλαιο καταπιάνεται με την ανάλυση του εξωτερικού
περιβάλλοντος της εταιρείας. Γίνεται αναφορά στο γενικευμένο και άμεσο
περιβάλλον και με τη χρήση της ανάλυσης PEST και του μοντέλου των πέντε
δυνάμεων κατά Porter δίνονται οι παράγοντες που το επηρεάζουν. Το κεφάλαιο
ολοκληρώνεται με αναφορές σε στοιχεία πελατών και ανταγωνιστών της
εταιρείας.
Σε συνέχεια της ανάλυσης του εξωτερικού περιβάλλοντος έρχεται η αναφορά
στο εσωτερικό περιβάλλον της εταιρείας, αντικείμενο με το οποίο θα
ασχοληθούμε στο τρίτο κεφάλαιο της παρούσας εργασίας. Γίνεται αναφορά στα
χαρακτηριστικά που προσδιορίζουν την έννοια του εσωτερικού περιβάλλοντος,
στις δυνάμεις και αδυναμίες της εν λόγω επιχείρησης, στην εσωτερική δομή
που τη διέπει και γίνεται αναφορά των επιμέρους τμημάτων.
Το τέταρτο κατά σειρά κεφάλαιο έχει ως αντικείμενο μελέτης, από κοινού, την
οικονομική ανάλυση του κλάδου πλαστικής συσκευασίας και τη παρουσίαση
των οικονομικών αποτελεσμάτων ,συγκριτικών και μη, της εταιρείας
συνδέοντας αυτά με τις εσωτερικές δυνάμεις και αδυναμίες που αναλύθηκαν
στο προηγούμενο κεφάλαιο.
Στο πέμπτο και τελευταίο κεφάλαιο γίνεται η θεωρητική προσέγγιση των
δυνατών στρατηγικών επιλογών που μπορούν να ακολουθηθούν. Ασχολείται
με την αναφορά των εξωτερικών ευκαιριών και απειλών που εντοπίζει η
εταιρεία που σε συνδυασμό με την αξιολόγηση των χαρακτηριστικών του
εσωτερικού περιβάλλοντος της την οδηγούν στην επιλογή της ενδεδειγμένης
στρατηγικής. Δίνεται η ανάλυση SWOT και η μήτρα συνοπτικής ανάλυσης
παραγόντων. Το κεφάλαιο ολοκληρώνεται με τη πρακτική εφαρμογή του
θεωρητικού υπόβαθρου των δυνατών στρατηγικών σε επίπεδο εξεταζόμενης
εταιρείας.