Διαμόρφωση στρατηγικής για την επίτευξη διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος στο κλάδο της εστίασης. Μελέτη περίπτωσης εστιατορίου με τρόφιμα χωρίς γλουτένη
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Εστιατόρια ; Τροφή ; Τεχνολογικές καινοτομίεςΠερίληψη
Ένα από τα πιο ενδιαφέροντα και σημαντικά πεδία στη διοίκηση των επιχειρήσεων αποτελεί το στρατηγικό μάνατζμεντ, τόσο σε ακαδημαϊκό όσο και σε πρακτικό επίπεδο, καθώς επηρεάζει άμεσα την πορεία μιας επιχείρησης. Τα τελευταία χρόνια η σημασία του στρατηγικού μάνατζμεντ έχει γίνει αισθητή στον επιχειρηματικό κόσμο και αναγνωρίζεται η συμβολή του στην επίτευξη ανώτερης επίδοσης από μια επιχείρηση.
Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διαμορφωθεί η στρατηγική για την επίτευξη διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος ενός πιστοποιημένου εστιατορίου, που θα προσφέρει υγιεινά και θρεπτικά γεύματα ελεύθερα γλουτένης μέσω της χρήσης προηγμένης τεχνολογίας.
Η παρούσα εργασία αποτελείται από έξι Κεφάλαια και ένα Παράρτημα. Στο πρώτο Κεφάλαιο παρουσιάζεται το νόσημα της Κοιλιοκάκης παραθέτοντας ιστορικά και ιατρικά στοιχεία, τρόπους διάγνωσης και αντιμετώπισης. Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στη σημασία της διατροφής χωρίς γλουτένη για την αντιμετώπιση της νόσου.
Στο δεύτερο Κεφάλαιο πραγματοποιείται έρευνα της διεθνούς αγοράς των χωρίς γλουτένη προϊόντων και παρουσιάζεται η συνεχώς αυξανόμενη τάση της συγκεκριμένης αγοράς στην Αμερική και την Ευρώπη, ενώ στο τρίτο Κεφάλαιο παρουσιάζεται η έννοια και η σημασία της Στρατηγικής και πραγματοποιείται εκτενής αναφορά στη Στρατηγική Γαλάζιου Ωκεανού.
Στο τέταρτο Κεφάλαιο πραγματοποιείται ανάλυση του Κλάδου της Εστίασης και του Υποκλάδου των Εστιατορίων και ακολουθεί η ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος γενικευμένου και άμεσου, της επιχείρησης.
Στο πέμπτο Κεφάλαιο αναλύεται το εσωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. Παρουσιάζεται το οργανόγραμμα του εστιατορίου και οι αρμοδιότητες των διαφόρων τμημάτων. Στο Κεφάλαιο αυτό παρατίθεται και ανάλυση VRIO του εστιατορίου. Στο έκτο Κεφάλαιο παρατίθενται του εστιατορίου, το όραμα και η αποστολή, σκοποί/στόχοι και στρατηγικές στα πλαίσια της Διαμόρφωσης Στρατηγικής του εστιατορίου. Το Κεφάλαιο ολοκληρώνεται με την παρουσίαση των εναλλακτικών στρατηγικών.
Τέλος, στο Παράρτημα Ι γίνεται ανάλυση της μεθοδολογίας που ακολουθήθηκε για τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων του ερωτηματολογίου, που συντάχθηκε στα πλαίσια της παρούσας εργασίας. Επίσης αναλύεται το ερωτηματολόγιο και παρουσιάζονται τα συμπεράσματα που διεξήχθησαν.