Μάρκετινγκ εγγύτητας με τη χρήση της τεχνολογίας Beacon : έρευνα δυνατοτήτων και προοπτικών στην Ελλάδα
Proximity marketing using Beacon technology : research of opportunities and perspectives in Greece
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Τεχνολογία beacon ; Πρωτόκολλο bluetooth ; Μάρκετινγκ εγγύτητας ; Έξυπνες συσκευές ; Ερωτηματολόγιο ; Δειγματοληψία χιονοστιβάδας ; Λιανικό εμπόριο ; Προώθηση εμπορευμάτων και υπηρεσιών ; Διαφήμιση ; Καινοτομία ; Beacon technology ; Bluetooth protocol ; Bluetooth Low Energy (BLE) ; Proximity marketing ; Smart devices ; Questionnaire ; Retail trade ; Merchandising ; Advertising ; Innovation ; Snowball samplingΠερίληψη
Η διπλωματική αυτή εργασία πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του μεταπτυχιακού προγράμματος σπουδών της Τεχνοοικονομικής Διοίκησης Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Καθότι ένα πρόγραμμα σπουδών με κύριες κατευθύνσεις τη διοίκηση και την προώθηση ψηφιακών μέσων στη σύγχρονη κοινωνία της πληροφορίας, επιλέχθηκε για την ολοκλήρωση του ένα θέμα με αφορμή μία νέα τεχνολογία που αναπτύσσεται τα τελευταία χρόνια, με προεκτάσεις στη διεύρυνση του εύρους δυνατοτήτων του μάρκετινγκ εγγύτητας.
Η εργασία μελετά την τεχνολογία Beacon, η οποία εμφανίστηκε περί το 2013, στην Αμερική· τις δυνατότητες και τις προοπτικές της στους χώρους εφαρμογής της. Σκοπός ήταν, κατόπιν της αναλυτικής γνώσης γύρω από την τεχνολογία Beacon και του τρόπου λειτουργία της, να εξετασθούν οι συνθήκες της ελληνικής αγοράς για την εισαγωγή αυτής, στο εμπόριο λιανικής και όχι μόνο.
Ερευνήθηκε, με τη μέθοδο της διάχυσης ερωτηματολογίων σε δυνητικούς χρήστες, το ψηφιακό προφίλ αυτών, οι γνώσεις τους και οι απαιτήσεις τους σχετικά με μια τέτοια τεχνολογία και την πρακτική εφαρμογή της. Συλλέχθησαν δεδομένα, στα οποία έγινε στατιστική επεξεργασία για την εξαγωγή συμπερασμάτων όσον αφορά τη χρήση της τεχνολογίας Beacon στην Ελλάδα και την εξέταση τρόπων προετοιμασίας και βελτιστοποίησης των φορέων ενδιαφέροντος για την επίτευξη μιας αποδοτικής εισόδου στην αγορά.
Εν κατακλείδι παρότι υπάρχει ελλιπής ενημέρωση και εκπαίδευση των χρηστών έξυπνων συσκευών είναι αξιοσημείωτο το έντονο ενδιαφέρον της ελληνικής αγοράς για την αξιοποίηση των δυνατοτήτων και προνομιών της τεχνολογίας Beacon. Φτάνοντας λοιπόν στην ολοκλήρωση αυτής της μελέτης κατέστη σαφές πως η τεχνολογία Beacon μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως ένα πολλά υποσχόμενο εργαλείο σε πληροφοριακό και επικοινωνιακό επίπεδο επηρεάζοντας πολλούς τομείς διάδρασης.