Καινοτόμος επιχειρηματικότητα και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Ανάλυση του τρόπου επίδρασης μελέτη περίπτωσης : COCO-MAT
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Επιχειρηματίας ; Ανταγωνιστικότητα ; Στρατηγική ; Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Καινοτόμος επιχειρηματικότητα ; Διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα ; Επιχειρηματικές στρατηγικές ; Επιχειρησιακές στρατηγικές ; Καινοτομία ; Υπόδειγμα στρατηγικού μάνατζμεντ ; Στρατηγικές ομάδες ; Ανάλυση PEST ; Ανάλυση SWOT ; Υπόδειγμα των πέντε δυνάμεων του Porter ; Κλάδος στρωματοποιίας ; Entrepreneurship ; Entrepreneur ; Competitiveness ; Strategy ; Competitive advantage ; Sustainable competitive advantage ; Business strategies ; Corporate strategies ; Innovation ; Strategic management model ; Strategic groups ; PEST analysis ; SWOT analysis ; Model of the five Porter's forces ; COCO-MAT ; Stratified industryΠερίληψη
Στο σημερινό ανταγωνιστικό, ταχέως μεταβαλλόμενο περιβάλλον, η δημιουργία και εν συνεχεία, διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, αποτελεί επιτακτική ανάγκη για τις σύγχρονες επιχειρήσεις. Έρευνες μαρτυρούν ότι με την πάροδο του χρόνου η απόκτηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος έχει γίνει πολύ δύσκολο να επιτευχθεί και πόσο μάλλον να διατηρηθεί. Η καινοτομία και η διαχείρισή της, η οποία αποτελεί συστατικό στοιχείο μιας αποτελεσματικής επιχειρηματικότητας, αποτελεί το κυριότερο ίσως «μέσο» που οδηγεί στην απόκτηση και αναζωογόνηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, για αυτό το λόγο αποτελεί φλέγον ζήτημα στην εποχή μας. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη σχέση καινοτομίας, ως στρατηγική κατεύθυνση του οργανισμού και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Σκοπός της εργασίας είναι να γίνει πλήρως κατανοητή η σημαντικότητα της καινοτόμου επιχειρηματικότητας και να αναγνωριστεί ο ρόλος που διαδραματίζει η καινοτομία στην απόκτηση και αναζωογόνηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος.
Προκειμένου να επιτευχθεί ο σκοπός της εργασίας, έχουν επιλεγεί συγκεκριμένες έννοιες, που αποτελούν το θέμα κάθε κεφαλαίου και οι οποίες έχουν επικρατήσει έπειτα από διεξοδική μελέτη. Συγκεκριμένα, στο πρώτο και δεύτερο κεφάλαιο της μελέτης πραγματοποιείται μια πρώτη επαφή με τις έννοιες της καινοτόμου επιχειρηματικότητας και της ανταγωνιστικότητας αντίστοιχα. Παρατίθενται ορισμοί και διαφορετικές προσεγγίσεις με απώτερο στόχο την εκτενέστερη κατανόηση των προαναφερθέντων όρων. Στην συνέχεια, στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζεται ο «κόσμος της στρατηγικής». Αναλύονται έννοιες, το μοντέλο του στρατηγικού μάνατζμεντ και καταγράφεται ο ορισμός, τα είδη, οι πηγές και η διατήρηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Το τέταρτο κεφάλαιο έρχεται να αιτιολογήσει το λόγω που η καινοτομία αποτελεί πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος, αφού αναλύει την έννοια της καινοτομίας και τα είδη της. Τέλος, το πέμπτο και έκτο κεφάλαιο της εργασίας καταλαμβάνει η μελέτη περίπτωσης της επιχείρησης COCO-MAT, η οποία αποδεικνύει στην πράξη το θέμα της παρούσας εργασίας, αφού μέσω της καινοτομίας της, έχει κερδίσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο και διατηρεί με την πάροδο των χρόνων.