E-learning εφαρμογή εκμάθησης συναισθημάτων σε παιδιά με ΔΑΦ (Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος)
E-learning application teaching emotions to children with ASD (Autism Spectrum Disorder)
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εξ αποστάσεως εκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
Συναισθήματα ; Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Αυτιστικά παιδιά -- Εκπαίδευση ; Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- ΠρογράμματαΠερίληψη
Μεγάλος αριθμός ατόμων στο φάσμα του αυτισμού, δείχνει να αναπτύσσει ικανοποιητικά και μερικές φορές επαρκώς, τις δεξιότητες που απαιτούνται για την χρήση των υπολογιστών, των ταμπλετών και των κινητών τηλεφώνων. Είτε είναι οθόνες αφής, είτε συμβατικές οθόνες, με απαραίτητη τη χρήση πληκτρολογίου και ποντικιού, τα άτομα αυτά, δείχνουν να κατανοούν την λογική πίσω από την χρήση τους, ώστε να έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Είναι ακόμη αποδεδειγμένο ότι η χρήση της τεχνολογίας, έχει επίσης εκπαιδευτικό χαρακτήρα. Για το λόγο αυτό θεραπευτικά και ερευνητικά κέντρα ανά τον κόσμο χρησιμοποιούν τόσο το διαδίκτυο, όσο και ειδικά σχεδιασμένες εφαρμογές, με πολύ καλά αποτελέσματα. Μέσω του διαδικτύου και των εφαρμογών (applications), τα παιδιά δέχονται ερεθίσματα και δείχνουν να μένουν περισσότερη ώρα συγκεντρωμένα σε αυτά.
Δυστυχώς όμως υπάρχουν ελάχιστες τέτοιες εφαρμογές στην ελληνική γλώσσα. Η διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης μιας εφαρμογής ή ενός προγράμματος απαιτεί πολλά περισσότερα από την γνώση μεθόδων και τεχνικών. Γονείς και θεραπευτές συνεργάζονται και βρίσκουν εφαρμογές με ελάχιστη χρήση της αγγλικής, επικεντρωμένες περισσότερο σε εικόνες και σχήματα για να τις εκμεταλλευθούν αναλόγως.
Η παρούσα εργασία είναι μια προσπάθεια προς αυτήν την κατεύθυνση, είναι μια διαδικτυακή εφαρμογή που απευθύνεται σε λειτουργικά παιδιά του φάσματος του αυτισμού και έχει ως στόχο μέσα από quiz να τους διδάξει τα βασικά συναισθήματα. Στόχος είναι το παιδί να καταφέρει να μιμηθεί τα συναισθήματα αυτά και να μπορεί να ενταχθεί ομαλά στον κοινωνικό σύνολο, αποφεύγοντας τον κοινωνικό αποκλεισμό.
Μέσα από την εφαρμογή αυτή ο χρήστης έχει την δυνατότητα έπειτα από την εγγραφή του, να εισαχθεί στο σύστημα, να κάνει το quiz κατάταξης, να διαβάσει το σχετικό εκπαιδευτικό υλικό, να πραγματοποιήσει όσα quiz θέλει ή ακόμη και τα ίδια, για να βελτιώσει την επίδοση του και να δει την ιστορικότητα στην καρτέλα του. Ο δάσκαλος μπορεί να προσθέσει εκπαιδευτικό υλικό καθώς και να δημιουργήσει quiz σε οποιαδήποτε από τις παραπάνω κατηγορίες. Τέλος ο διαχειριστής μπορεί να δημιουργήσει νέους δασκάλους, και να δει κάποια στατιστικά στοιχεία της διαδικτυακής αυτής εφαρμογής.