Αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου στον τουρισμό και στις τουριστικές επιχειρήσεις
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουριστικός κλάδοςΛέξεις κλειδιά
Τουριστικές επιχειρήσεις ; Κινητά τηλέφωνα ; QR Codes ; Τουριστικό μάρκετινγκΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να αναδείξει τη σημασία των νέων τεχνολογιών και του διαδικτύου στον τουριστικό τομέα. Αφορά τις πιο εξελιγμένες τάσεις του σήμερα και πως αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν από τις τουριστικές επιχειρήσεις και τους τουριστικούς προορισμούς. Αποτελεί μία γενικότερη προσέγγιση σε πολλά θέματα ώστε να καλυφθούν όσο περισσότεροι σημαντικοί και σύγχρονοι τομείς οι οποίοι συνδέουν το διαδίκτυο με τον τουρισμό. Αρχικά στην εισαγωγική ενότητα θα αναπτύξουμε το γιατί η παρούσα μελέτη επέλεξε να ασχοληθεί με τις νέες τεχνολογίες και τη σημασία τους στον τουρισμό και στον ελληνικό τουρισμό μετέπειτα. Στη συνέχεια στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας θα αναλύσουμε συγκεκριμένα την έλευση των έξυπνων κινητών τηλεφώνων και την συμβολή τους στην καθημερινή ζωή και στην τουριστική βιομηχανία. Θα μας απασχολήσουν οι ανέπαφες συναλλαγές μέσω κινητών τηλεφώνων και η αποδοχή τους παγκόσμια και σε Ευρωπαϊκό πλαίσιο από τις τουριστικές επιχειρήσεις καθώς θα εμβαθύνουμε και στη αποδοχή τους από ελληνική οικονομία και την τουριστική βιομηχανία. Στο δεύτερο σκέλος του πρώτου ακόμα κεφαλαίου που αφορά τα έξυπνα κινητά θα αναλύσουμε τι είναι και ποια η φιλοσοφία των Qr Codes και θα μελετήσουμε τη συνεισφορά τους στον τουρισμό αλλά και τις τουριστικές επιχειρήσεις καθώς θα μελετήσουμε και μία μελέτη περίπτωσης μίας εταιρείας η οποία αναλαμβάνει την παροχή Qr Codes για τουριστικούς προορισμούς, αξιοθέατα και τουριστικές επιχειρήσεις. Προχωρώντας προς το τέλος του πρώτου κεφαλαίου που αφορά τα έξυπνα κινητά θα εστιάσουμε στη συμβολή των κινητών τηλεφώνων στις μετακινήσεις με τα μέσα μαζικών μεταφορών. Κλείνοντας αυτό το κεφάλαιο θα αναρωτηθούμε πόσο σημαντικό παράγοντα αποτελεί η πρόσβαση σε ασύρματο δίκτυο για τους τουρίστες αλλά και η παροχή ηλεκτροδότησης για τις προσωπικές τους συσκευές.
Στο δεύτερο κεφάλαιο της παρούσας διπλωματικής θα ασχοληθούμε με την εξέλιξη του διαδικτύου στη δεύτερη και στη τρίτη γενιά η οποία επέφερε καθοριστικές αλλαγές σε όλους τους τομείς της σύγχρονης ζωής αλλά και φυσικά στον Τουρισμό. Θα ασχοληθούμε με θεωρητικά ζητήματα και ορισμούς που έχουν αναπτυχθεί από θεωρητικούς και επιστήμονες και
θα δούμε πως η δεύτερη γενιά του διαδικτύου έφερε στο προσκήνιο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία άλλαξαν τον κόσμο των επιχειρήσεων και του Μάρκετινγκ όπως τον γνωρίζαμε και ανέτρεψαν τα καταναλωτικά δεδομένα. Θα επεκταθούμε σε θεωρητικές κατηγοριοποιήσεις των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθώς και σε στατιστικά στοιχεία που προκύπτουν από έρευνες για τη χρήση τους στις επιχειρήσεις και στον τουρισμό. Έπειτα πριν μεταβούμε στο επόμενο κεφάλαιο θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε τον όρο Μάρκετινγκ για τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Social Media Marketing).
Έχοντας αναλύσει κάποια θεωρητικά σημεία για το Social Media Marketing θα προχωρήσουμε στο τρίτο κεφάλαιο, στην ανάλυση των σημαντικότερων εργαλείων κοινωνικής δικτύωσης (Social Media) για τον τουρισμό και τις τουριστικές επιχειρήσεις. Θα δούμε τις πλατφόρμες Facebook, Twitter,YouTube, Snapchat, TripAdvisor και Instagram και την προσφορά τους στις τουριστικές επιχειρήσεις αλλά και στο μάρκετινγκ ενός προορισμού (Destination Marketing). Σε αυτό το κεφάλαιο επίσης ανήκουν και άλλες δύο νέες τάσεις οι οποίες υπόκεινται στα Social Media, η τάση των selfie φωτογραφιών και πως αναγνώρισε και εκμεταλλεύτηκε τις προοπτικές αυτής ο τουριστικός κλάδος αλλά και η χρήση των hashtag ως εργαλείο μάρκετινγκ από τις τουριστικές και όχι μόνο επιχειρήσεις.
Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο αυτής της μελέτης θα ασχοληθούμε αποκλειστικά με το μάρκετινγκ ενός προορισμού (Destination Marketing), όχι επιμέρους για κάθε εργαλείο Social Media όπως αναλύσαμε ειδικότερα παραπάνω αλλά σε γενικότερο επίπεδο, τις θεωρείς που το απαρτίζουν, που ωφελεί η διαμόρφωση των κατάλληλων στρατηγικών μάρκετινγκ ενός προορισμού, ποια είναι τα ρίσκα που αντιμετωπίζει ένας προορισμός με τα νέα δεδομένα και την εξέλιξη των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και γιατί είναι σημαντικό ένας προορισμός να αποκτήσει εφαρμογή για έξυπνα κινητά. Στο τελευταίο σκέλος του τέταρτου κεφαλαίου θα εστιάσουμε στην επίσημη ιστοσελίδα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού (ΕΟΤ) για την προώθηση της Ελλάδας ως τουριστικού προορισμού με την ονομασία “VisitGreece”, θα προσπαθήσουμε να πραγματοποιήσουμε μία σύγκριση με ανάλογες ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και να προτείνουμε τυχόν αλλαγές και βελτιώσεις που θα αυξάναν την επισκεψιμότητα και θα διευκολύναν τον χρήστη.