Διερεύνηση της στάσης των καταναλωτών απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας
Exploring the consumer attitude toward private label products in supermarket sector
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Καταναλωτική συμπεριφοράΛέξεις κλειδιά
Προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ; Σουπερμάρκετ ; Αγοραστική συμπεριφορά καταναλωτών ; Private label products ; Supermarket ; Consumer purchasing behaviorΠερίληψη
Η παρούσα πτυχιακή εργασία εκπονήθηκε το διάστημα Μάιος 2015 με Οκτώβριος 2015 στα πλαίσια ολοκλήρωσης των σπουδών στο μεταπτυχιακό πρόγραμμα Οικονομικής και Επιχειρησιακής Στρατηγικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση της στάσης των καταναλωτών για τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας των σουπερμάρκετ την σημερινή εποχή. Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε έρευνα, με την μέθοδο του ερωτηματολογίου και το δείγμα της να αποτελείται από κάτοικους της Αθήνας. Αρχικά, παρουσιάζεται μια βιβλιογραφική επισκόπηση γύρω από την έννοια της ιδιωτικής ετικέτας καθώς και τις επιδράσεις των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε παραγωγούς, καταναλωτές και λιανοπωλητές. Επίσης γίνεται μια εκτενείς αναφορά γύρω από τους παράγοντες που καθορίζουν την στάση των καταναλωτών απέναντι στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας. Στην συνέχεια αναφέρονται τελευταία στοιχεία του κλάδου των σουπερμάρκετ σχετικά με τους τζίρους των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας, τα μερίδια καθώς και τις κατηγορίες που έχουν διεισδύσει. Στα δύο τελευταία κεφάλαια παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας για το πώς αντιλαμβάνονται τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας οι ερωτηθέντες, τι είδους ιδιωτικές ετικέτες αγοράζουν, γιατί τις αγοράζουν καθώς και άλλα συμπεράσματα και προοπτικές που προκύπτουν από την ανάλυση των στοιχείων.