Η εφαρμογή του LNG ως καύσιμο σε πλοία τύπου Ro-Pax
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
ΝαυτιλίαΛέξεις κλειδιά
LNG ; Πλοία Ro-Pax ; Καύσιμα ; Φυσικό αέριο ; Shipping ; Ships Ro-Pax ; Fuel ; Marine fuels ; Natural gasΠερίληψη
Στη συγκεκριμένη διπλωματική εργασία μελετάται τόσο βάσει βιβλιογραφικής
ανασκόπησης, όσο και μέσα από την προσωπική μου έρευνα η εφαρμογή του
καυσίμου LNG σε πλοία Ro-Pax, όπως άλλωστε ορίζεται και από τον τίτλο («Η
εφαρμογή του LNG ως καύσιμο στη Ro-Pax ναυτιλία»).
Παρόλο που η διαθεσιμότητα του φυσικού αερίου LNG σε διεθνές επίπεδο
παραμένει υψηλή, προβλέπεται η αυξητική τιμή του σε επίπεδα πετρελαίου. Επιπλέον
η εξέλιξη του παγκόσμιου δικτύου υφιστάμενων και σχεδιαζόμενων εγκαταστάσεων
προμήθειας LNG και η ανάπτυξη του στόλου μεταφοράς LNG είναι σημαντικά
αναφορικά με τον ανεφοδιασμό των πλοίων με χρήση LNG. Ωστόσο, απαιτείται
πυκνό δίκτυο, λόγω της ευελιξίας ανεφοδιασμού από τερματικές εγκαταστάσεις
υγροποιημένου αερίου ή από μικρά δεξαμενόπλοια.
Σύμφωνα με Νηογνώμονες και έρευνες από κατασκευαστές ναυτικών μηχανών, η
εφαρμογή LNG συμβάλλει στην μείωση εκπομπών καυσαερίων, αποτελώντας μία
βιώσιμη εναλλακτική εφαρμογή, ακόμη και για τα υβριδικά ναυτικά μοντέλα
μηχανών, τα οποία παράγουν σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρυπογόνων ουσιών.
Βέβαια, αφενός είναι ένα αποδοτικό ναυτιλιακό καύσιμο, αφετέρου δεν πρέπει να
παραβλεφθούν τα κόστη μετατροπής ή εγκατάστασης της μηχανής, το κόστος του
δοχείου αποθήκευσης, τα λειτουργικά κόστη, το κόστος συντήρησης και τέλος το
περιβαλλοντικό κόστος στα πλαίσια των επερχόμενων ΜΒΜ (περιβαλλοντική
επιβάρυνση ή χρηματιστήριο ανταλλαγής ρύπων). Γενικότερα, λοιπόν, αποτελεί μία
ελκυστική πρόταση, ιδίως σε πλοία που προορίζονται να ταξιδεύουν σε ειδικά
προστατευμένες περιοχές (ECA, SECA) (Λίγνου & Μπασδάνη, 2013).