Κεντρική εταιρική στρατηγική : σχέσεις και αντιθέσεις με στρατηγικές μάρκετινγκ
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικό μάνατζμεντ ; Στρατηγικό μάρκετινγκΛέξεις κλειδιά
Ανταγωνιστικό πλεονέκτημαΠερίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται την σχέση, καθώς και το ρόλο τον οποίο διαδραματίζουν το στρατηγικό μάνατζμεντ και το στρατηγικό μάρκετινγκ στον δρόμο προς τη θεμελίωση του διατηρήσιμου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Η καινοτομία, η ανάπτυξη εσωτερικών τεχνολογικών ικανοτήτων και η σωστή διαχείριση της γνώσης είναι κάποια από τα μέσα για να φτάσουμε στο επιθυμητό αποτέλεσμα.
Στο πρώτο κεφάλαιο επιχειρείται μια εισαγωγή και ανάλυση των βασικών εννοιών του στρατηγικού μάνατζμεντ, ενώ παράλληλα παρουσιάζονται τα βήματα του υποδείγματος του στρατηγικού μάνατζμεντ. Στη συνέχεια παρουσιάζεται μια πρώτη προσέγγιση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος καθώς και ανάλυση των πέντε δυνάμεων του Πόρτερ. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται ξεχωριστά τα επίπεδα των στρατηγικών στο σύνολο τους και πώς μέσω αυτών μπορεί να δημιουργηθεί ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Εξετάζονται ενδελεχώς οι επιχειρησιακές, οι επιχειρηματικές και οι λειτουργικές στρατηγικές. Εν συνεχεία, στο τρίτο κεφάλαιο παρατίθενται ορισμένες προσεγγίσεις στις βασικές έννοιες του μάρκετινγκ, καθώς και το μίγμα μάρκετινγκ. Στο επόμενο κεφάλαιο αναλύεται το στρατηγικό μάρκετινγκ, οι κυριότερες στρατηγικές αυτού, όπως επίσης και η διαδικασία σχεδιασμού και ανάπτυξης ΜΚΤ. Στο πέμπτο κεφάλαιο επισημαίνεται η σημασία του ΜΚΤ στην ανάπτυξη καινοτομίας, καθώς και πώς ο συνδυασμός των κατάλληλων στρατηγικών και τεχνογνωσίας μπορεί να προσφέρει πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού στο δυναμικό και συχνά μεταβαλλλόμενο επιχειρησιακό περιβάλλον.