Αξιολόγηση της υποστήριξης μαθήματων προγραμματισμού Scratch για μαθητές μικρής ηλικίας, με μια πλατφόρμα τηλε-εκπαίδευσης και μοντελοποίησης χρηστών μέσω Moodle
Evaluating the support of computer programming Scratch lessons for youth students, via an e-learning user modelling platform using Moodle
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εξ αποστάσεως εκπαίδευση ; Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή ; Προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών ; ΤηλεκπαίδευσηΛέξεις κλειδιά
MoodleΠερίληψη
Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται την μελέτη και αξιολόγηση μίας πλατφόρμας
τηλε-εκπαίδευσης και μοντελοποίησης μαθητών, για την υποστήριξη μαθημάτων
προγραμματισμού σε μαθητές μικρής ηλικίας και πιο συγκεκριμένα ηλικίας 10 με 11 χρονών. Τα
μαθήματα προγραμματισμού σε μαθητές της πέμπτης τάξης του δημοτικού στα δημοτικά
σχολεία Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (Ε.Α.Ε.Π.), συνήθως
περιλαμβάνουν την σταδιακή και με αργούς ρυθμούς επαφή των μαθητών με τις πρώτες και
βασικές έννοιες του προγραμματισμού και των γλωσσών προγραμματισμού. Αυτό
επιτυγχάνεται με την ενασχόληση των μαθητών με ειδικά περιβάλλοντα προγραμματισμού για
μικρές ηλικίες (8-16) όπως η εφαρμογή Scratch που έχει δημιουργηθεί από το γνωστό
πανεπιστήμιο MIT στις ΗΠΑ. Το περιβάλλον αυτό είναι από τα πιο συνήθη σε προτίμηση και
χρήση από τους καθηγητές για τέτοιες δραστηριότητες στο δημοτικό και σε παιδιά κατάλληλης
ηλικίας. Η μελέτη αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής περιλαμβάνει ένα διαδικτυακό σύστημα
τηλε-εκπαίδευσης δημιουργημένο με την πλατφόρμα Moodle, την δημιουργία χρηστών-μαθητών
που χρησιμοποιούν το σύστημα ξεχωριστά για τον κάθε μαθητή, και την παρουσίαση-εκτέλεση-
καταγραφή τριών μαθημάτων (courses) δημιουργημένα (θεωρία-παραδείγματα-τεστ) σε
κατάλληλη μορφή (SCORM πακέτα) ώστε να εκτελούνται μέσω Moodle. Κατά την παρουσίαση-
εκτέλεση των μαθημάτων από τους μαθητές-χρήστες του συστήματος, καταχωρούνται τα
αποτελέσματα των απαντήσεων του μαθητή στον λογαριασμό-μοντέλο του μαθητή, για
περαιτέρω αξιολόγηση από τον καθηγητή του. Τέλος γίνεται μία προσπάθεια σύγκρισης και
αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των μαθημάτων που έγιναν μόνο με εκπαίδευση στην τάξη,
με αυτά που έγιναν με συνδυασμό εκπαίδευσης στην τάξη και τηλε-εκπαίδευσης. Τα
συμπεράσματα της έρευνας είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και αποτελούν σημαντικό βήμα
στήριξης για μελλοντική συνέχεια αυτής της έρευνας.