dc.contributor.advisor | Βίρβου, Μαρία | |
dc.contributor.author | Κατσινά, Παναγιώτα | |
dc.date.accessioned | 2016-06-28T07:59:19Z | |
dc.date.available | 2016-06-28T07:59:19Z | |
dc.date.issued | 2015-10 | |
dc.identifier.uri | https://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/8872 | |
dc.description.abstract | Η παρούσα μεταπτυχιακή διατριβή πραγματεύεται την μελέτη και αξιολόγηση μίας πλατφόρμας
τηλε-εκπαίδευσης και μοντελοποίησης μαθητών, για την υποστήριξη μαθημάτων
προγραμματισμού σε μαθητές μικρής ηλικίας και πιο συγκεκριμένα ηλικίας 10 με 11 χρονών. Τα
μαθήματα προγραμματισμού σε μαθητές της πέμπτης τάξης του δημοτικού στα δημοτικά
σχολεία Ενιαίου Αναμορφωμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (Ε.Α.Ε.Π.), συνήθως
περιλαμβάνουν την σταδιακή και με αργούς ρυθμούς επαφή των μαθητών με τις πρώτες και
βασικές έννοιες του προγραμματισμού και των γλωσσών προγραμματισμού. Αυτό
επιτυγχάνεται με την ενασχόληση των μαθητών με ειδικά περιβάλλοντα προγραμματισμού για
μικρές ηλικίες (8-16) όπως η εφαρμογή Scratch που έχει δημιουργηθεί από το γνωστό
πανεπιστήμιο MIT στις ΗΠΑ. Το περιβάλλον αυτό είναι από τα πιο συνήθη σε προτίμηση και
χρήση από τους καθηγητές για τέτοιες δραστηριότητες στο δημοτικό και σε παιδιά κατάλληλης
ηλικίας. Η μελέτη αυτής της μεταπτυχιακής διατριβής περιλαμβάνει ένα διαδικτυακό σύστημα
τηλε-εκπαίδευσης δημιουργημένο με την πλατφόρμα Moodle, την δημιουργία χρηστών-μαθητών
που χρησιμοποιούν το σύστημα ξεχωριστά για τον κάθε μαθητή, και την παρουσίαση-εκτέλεση-
καταγραφή τριών μαθημάτων (courses) δημιουργημένα (θεωρία-παραδείγματα-τεστ) σε
κατάλληλη μορφή (SCORM πακέτα) ώστε να εκτελούνται μέσω Moodle. Κατά την παρουσίαση-
εκτέλεση των μαθημάτων από τους μαθητές-χρήστες του συστήματος, καταχωρούνται τα
αποτελέσματα των απαντήσεων του μαθητή στον λογαριασμό-μοντέλο του μαθητή, για
περαιτέρω αξιολόγηση από τον καθηγητή του. Τέλος γίνεται μία προσπάθεια σύγκρισης και
αξιολόγησης των αποτελεσμάτων των μαθημάτων που έγιναν μόνο με εκπαίδευση στην τάξη,
με αυτά που έγιναν με συνδυασμό εκπαίδευσης στην τάξη και τηλε-εκπαίδευσης. Τα
συμπεράσματα της έρευνας είναι εξαιρετικά ενδιαφέροντα και αποτελούν σημαντικό βήμα
στήριξης για μελλοντική συνέχεια αυτής της έρευνας. | el |
dc.format.extent | 80 | el |
dc.language.iso | el | el |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Πειραιώς | el |
dc.rights | Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές | * |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/ | * |
dc.subject | Εξ αποστάσεως εκπαίδευση | el |
dc.subject | Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα | el |
dc.subject | Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστή | el |
dc.subject | Προγραμματισμός ηλεκτρονικών υπολογιστών | el |
dc.subject | Τηλεκπαίδευση | el |
dc.title | Αξιολόγηση της υποστήριξης μαθήματων προγραμματισμού Scratch για μαθητές μικρής ηλικίας, με μια πλατφόρμα τηλε-εκπαίδευσης και μοντελοποίησης χρηστών μέσω Moodle | el |
dc.title.alternative | Evaluating the support of computer programming Scratch lessons for youth students, via an e-learning user modelling platform using Moodle | el |
dc.type | Master Thesis | el |
dc.contributor.department | Σχολή Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών. Τμήμα Πληροφορικής | el |
dc.description.abstractEN | The present msc thesis discusses the study and evaluation of an e-learning user modeling
platform for students, concerning the support of computer programming lessons for young
students of ages 10 to 11 years old. Computer programming lessons for students of the fifth
grade of primary schools in Greece that comply with the United Reformed Educational Program
(U.R.E.P), usually include the gradual and slow-paced contact of the students with the initial and
basic concerns of programming and programming languages. This is achieved with the
occupation of the students with special programming environments created for young students
(8-16) like the application Scratch which has been created by the famous MIT University of the
USA. This environment is one of the most popular environments in use by computer science
teachers for such activities in primary schools and for students of the appropriate age. The
study of this msc thesis includes a web based e-learning system created with Moodle platform,
the creation of individual student-users that use the system, and the presentation-executionreport
of three courses created in special SCORM packages form (theory-examples-test), able
to work through the Moodle site-platform. During the presentation-execution of the courses by
the student-users of the system, the results of the student’s answers are being reported in his
account-user model, for further consideration and evaluation by his teacher. Finally there exists
a comparison and evaluation of the reports of the lessons which took place thoroughly in the
classroom, with the lessons that took place combining classroom lessons and e-learning
lessons. The conclusions of the study are of high interest and compose basis for future
continuation of this study. | el |
dc.contributor.master | Προηγμένα Συστήματα Πληροφορικής | el |
dc.subject.keyword | Moodle | el |