Μακροοικονομικοί δείκτες, μάκρομαρκετινγκ και τουρισμός
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ποιότητα ; Μακροοικονομικοί δείκτες ; Πολλαπλασιαστικές επιδράσεις ; Ανταγωνιστικότητα ; Χρηματοπιστωτική κρίσηΠερίληψη
Η Ελλάδα είναι μια χώρα που διαθέτει πολλούς τουριστικούς πόρους. Είναι αδήριτη
ανάγκη να προσδιοριστούν αυτοί οι πλούσιοι πολιτισμικοί, ιστορικοί, θρησκευτικοί,
ιαματικοί κλπ πόροι για την αξιολόγηση & μέτρηση της ανταγωνιστικότητας. Η
μέτρηση της ανταγωνιστικότητας γίνεται με τη βοήθεια των διαφόρων
μακροοικονομικών δεικτών, αλλά & με διάφορες στατιστικές έρευνες.
Κύριος στόχος της εργασίας αυτής είναι να προσδιοριστεί το πολυδιάστατο τουριστικό
προϊόν, να εξεταστεί το κατά πόσο επηρεάζεται από την ευρωπαϊκή τουριστική
πολιτική, να αποτυπωθούν τα ποσοτικά τουριστικά μεγέθη & να εκτιμηθούν οι
επιπτώσεις της χρηματοπιστωτικής κρίσης στην ελληνική οικονομία. Επιπλέον γίνεται
η προσπάθεια μιας σύντομης ιστορικής αναδρομής για την εμπέδωση των
οικονομικών ταλαντεύσεων που ανέκαθεν επηρέαζαν τους βασικούς πυλώνες της
οικονομίας.
Τα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε έδειξαν ότι η Αθήνα μπορεί να
έχει ποιοτικό τουρισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου ανεξάρτητα από οικονομικά
προβλήματα. Για το σύνολο της οικονομίας ισχύει ότι οι ξενοδοχειακές μονάδες που
έχουν εξάρτηση από τους αλλοδαπούς τουρίστες & μάλιστα υψηλής εισοδηματικής
στάθμης, ανεξάρτητα από την οικονομική κρίση έχουν μια ικανοποιητική κερδοφορία.
Αποδεικνύεται ότι ο τουρισμός διαχέει τις πολλαπλασιαστικές επιδράσεις σε πολλούς
κλάδους της οικονομίας & γι’ αυτό θεωρείται ένα ζωτικό κομμάτι της ελληνικής
οικονομίας ακόμα & κάτω από συνθήκες οικονομικής δυσπραγίας.