Μελέτη της στάσης Ελλήνων καταναλωτών απέναντι σε ενέργειες Cause related marketing
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Καταναλωτική συμπεριφοράΛέξεις κλειδιά
Marketing ; Εταιρική κοινωνική ευθύνη ; Μη κυβερνητικές οργανώσειςΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας εργασίας, είναι να παρέχει μία βαθύτερη κατανόηση της χρήσης του CRM και να μελετήσει την στάση που κρατούν οι Έλληνες καταναλωτές απέναντι σε τέτοιου είδους συνέργειες. Για να επιτευχθεί η μελέτη αυτή, δείγμα Ελλήνων καταναλωτών εκτέθηκε σε διάφορα ερωτήματα που αφορούσαν στους στόχους ενός τέτοιου προγράμματος, στα Κίνητρα που έχουν οι επιχειρήσεις, σύμφωνα πάντα με το πώς τα αντιλαμβάνονται οι καταναλωτές-ερωτώμενοι και τέλος στα Οφέλη που προκύπτουν για το κάθε εμπλεκόμενο σε μία τέτοια συνέργεια μέρος (Επιχείρηση-Καταναλωτής-ΜΚΟ).
Προκειμένου όμως, να αποκομίσουν οι επιχειρήσεις τα μέγιστα Οφέλη από τις ενέργειες CRM, πρέπει βασικά να κατανοήσουν τους παράγοντες εκείνους που επηρεάζουν την στάση των καταναλωτών, ώστε να σχεδιάσουν πιο στοχευμένες στρατηγικές και να πετύχουν θετική στάση και εν τέλει αγορά από τους καταναλωτές. Αυτός είναι και ο σκοπός της έρευνας που διεξήχθη, να αναγνωριστούν και να διερευνηθούν οι παράγοντες που επηρεάζουν την πρόθεση αγοράς των καταναλωτών προϊόντων που υποστηρίζουν κάποιον καλό σκοπό.
Η ερευνητική προσέγγιση που χρησιμοποιήθηκε ήταν η ποιοτική έρευνα, ενώ παράλληλα διεξήχθησαν συνεντεύξεις και μελέτες συγκεκριμένων περιπτώσεων επιχειρήσεων που δρουν στον ελληνικό χώρο. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα που προέκυψαν, οι καταναλωτές είναι θετικά προσκείμενοι απέναντι σε μία επιχείρηση που διενεργεί CRM, όταν όμως υπάρχει λογική σύνδεση ανάμεσα στις βασικές λειτουργίες της επιχείρησης και τον σκοπό που καλείται να στηρίξει, ενώ σε πολύ μεγάλο βαθμό τα αντιλαμβανόμενα Οφέλη είναι πολύ μεγαλύτερα για τις Επιχειρήσεις από ότι για τα υπόλοιπα εμπλεκόμενα μέρη. Με την ένδειξη αυτή, οι Επιχειρήσεις καλούνται να πείσουν το καταναλωτικό κοινό για τον ανιδιοτελή χαρακτήρα των κινήτρων τους, καθώς και ότι πρόκειται για μία ενέργεια που πρέπει να αποτελεί σχέδιο της μακροχρόνιας στρατηγικής τους και όχι απλά μία προχείρως σχεδιασμένη ενέργεια. Δεν προέκυψαν, ωστόσο σημαντικές διαφορές στους παράγοντες Φύλο, Εκπαίδευση, Μέσο Μηνιαίο Εισόδημα και Επάγγελμα, όπως ίσως περιμέναμε να προκύψουν.
Αν όλα τα παραπάνω αποτελέσματα, μελετηθούν εκτενώς από τις επιχειρήσεις, γίνεται αμέσως αντιληπτό ότι πίσω από τέτοιες ενέργειες κρύβονται πολλές ευκαιρίες και αποκόμιση πολλών Ωφελειών για τις επιχειρήσεις, οι οποίες πρέπει να πείσουν για τα ανιδιοτελή κίνητρά τους και τις αγνές προθέσεις τους, και μέσα από κατάλληλα διαμορφωμένες καμπάνιες CRM να οδηγήσουν στην αύξηση της πρόθεσης αγοράς εκ μέρους των καταναλωτών, διαδραματίζοντας το δικό τους καθοριστικό ρόλο στην καθημερινότητα.