Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού συναισθηματικής νοημοσύνης για το νηπιαγωγείο
Educational software design and development of emotional intelligence for kindergarten
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαίδευση -- Ηλεκτρονικοί υπολογιστές -- Προγράμματα ; Εκπαιδευτικό λογισμικό ; Εκπαίδευση, Προσχολική -- Διδασκαλία ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια -- Διδασκαλία με τη βοήθεια ηλεκτρονικού υπολογιστήΛέξεις κλειδιά
Συναισθηματική νοημοσύνηΠερίληψη
Η παρούσα διατριβή αφορά την ανάλυση, το σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την υλοποίηση και την αξιολόγηση ενός λογισμικού Συναισθηματικής Νοημοσύνης που απευθύνεται σε μαθητές προσχολικής ηλικίας. Το μοντέλο που ακολουθήθηκε σε όλη την πορεία δημιουργίας του λογισμικού είναι το ADDIE MODEL το οποίο είναι ακρωνύμιο των λέξεων Analysis - Design - Development - Implementation και Evaluation. Το λογισμικό έχει αναπτυχθεί στη γλώσσα προγραμματισμού C# με τη βοήθεια του προγράμματος Visual Studio. Η συναισθηματική νοημοσύνη οφείλει τις απαρχές του στις θεωρίες του Thorndike και του Gardner αλλά τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί έντονο ενδιαφέρον μελέτης (Πλατσίδου). Συγκεκριμένα, το Υπουργείο Παιδείας σε σχετική εγγύκλιο το 2012 ανακοίνωσε την υλοποίηση εκπαιδευτικού προγράμματος "Βήματα για τη ζωή" το οποίο αφορά την ανάπτυξη ατομικών και κοινωνικών δεξιοτήτων μαθητών του Νηπιαγωγείου. Η θεματική του λογισμικού καθώς και οι δραστηριότητες βασίστηκαν σε μεγάλο βαθμό σε αυτό το πρόγραμμα. Ο σκοπός που επιδιώκεται μέσω αυτής της μελέτης, είναι η δημιουργία ενός λογισμικού που θα μπορεί να συνοδεύει την διδασκαλία της συναισθηματικής νοημοσύνης μέσω της ένωσης των κλασικών πρακτικών διδασκαλίας και των νέων τεχνολογιών.