Ανάλυση του κλάδου των ινστιτούτων αισθητικής
Master Thesis
Συγγραφέας
Διαμαντή, Αθανασία
Ημερομηνία
2013Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Αισθητική ; Καλλυντικά -- Βιομηχανία και εμπόριοΛέξεις κλειδιά
Χρηματοοικονομική ανάλυσηΠερίληψη
Η αισθητική αποτελεί την τέχνη με την οποία ο άνθρωπος έχει τη δυνατότητα να αξιοποιήσει τα ωραία χαρακτηριστικά του και να βελτιώσει ελαττώματα που έχουν σχέση με την αισθητική προβολή του. Η σύγχρονη εξέλιξη της τεχνολογίας και η χρήση κατάλληλων μέσων και μεθόδων, καθιστούν την αισθητική αναγνωρισμένη αξία, ικανή να καλύψει τις ανάγκες για τη φροντίδα της εξωτερικής εμφάνισης. Η παροχή υπηρεσιών αδυνατίσματος και αισθητικής αποτελεί έναν από τους νεότερους κλάδους, που αναπτύχθηκε επειδή ο σύγχρονος άνθρωπος έχοντας καλύψει τις βασικές βιοποριστικές του ανάγκες, άρχισε να περιποιείται όλο και περισσότερο την εξωτερική του εμφάνιση ακολουθώντας τα νέα κοινωνικά πρότυπα που στην εποχή μας έχουν αλλάξει.
Η εξωτερική εμφάνιση, η αντίληψη για την ομορφιά, την ευεξία και την υγεία παίζουν τεράστιο ρόλο κυριαρχώντας στις πρώτες προτεραιότητες του σημερινού μέσου ανθρώπου. Η ομορφιά, εκτός από την εξωτερική εμφάνιση μπορεί να αγγίξει συναισθήματα όπως: αυτοπεποίθηση, ευεξία, αρμονία, χαρά, ικανοποίηση και αποδοχή. Αναμφισβήτητα η εμφάνιση, παίζει καθοριστικό ρόλο σήμερα για τη διατήρηση της αυτοεκτίμησης εφόσον όλο και περισσότεροι άνθρωποι προσπαθούν να βελτιώσουν το κοινωνικό τους προφίλ, μέσω της εμφάνισης τους, επιζητώντας να νιώθουν και να είναι υγιέστεροι. Τα σύγχρονα αισθητικά πρότυπα έχουν αναγάγει μέσω της διαφήμισης την επιμελημένη εμφάνιση ως συνώνυμο της υγείας και της επιτυχίας. Καθώς λοιπόν η εμφάνιση αποτελεί εμπορεύσιμο προϊόν, η βελτίωση της μπορεί να επιτευχθεί έναντι οικονομικού αντιτίμου. Σε συνδυασμό με τα παραπάνω, η άνοδος του βιοτικού επιπέδου έχει οδηγήσει σε διαρκώς αυξανόμενο αριθμό καταναλωτών για υπηρεσίες ινστιτούτων αισθητικής.
αισθητικής αλλά και γίνεται αναφορά στον κλάδο των καλλυντικών που είναι άμεσα συνδεδεμένοι μεταξύ τους. Στη συνέχεια, περιγράφονται αναλυτικά οι δραστηριότητες και οι υπηρεσίες που προσφέρουν τα εν λόγω κέντρα και ειδικότερα αναλύονται οι θεραπείες περιποίησης σώματος και προσώπου. Παρακάτω, γίνεται αναφορά στο θεσμικό πλαίσιο του κλάδου των κέντρων αδυνατίσματος και ινστιτούτων αισθητικής, η τήρηση του οποίου είναι απαραίτητη για τη σωστή λειτουργία των εταιρειών και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών προς τους πελάτες τους.
Επίσης περιγράφονται τα χαρακτηριστικά των προσφερόμενων υπηρεσιών σε ένα ινστιτούτο αισθητικής, το επάγγελμα του αισθητικού και οι αρμοδιότητες του, και αναλύονται κάποιες έννοιες της αισθητικής όπως η συσχέτιση της με την ψυχολογία των πελατών ενός κέντρου σε συνδυασμό με το φύλο και την ηλικία, η επίδραση των αισθητικών θεραπειών ανάλογα με την ηλικία αλλά και ο τρόπος αντιμετώπισης των υπηρεσιών αυτών με το ίδιο κριτήριο. Ακόμα αναφέρονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την καταναλωτική συμπεριφορά και αναλύονται 3 πτυχές της αισθητικής ως συναισθηματική εργασία, ο ρόλος της κοινωνικής αισθητικής αλλά και η προώθηση μηνυμάτων υγείας μέσα από αυτή. Τέλος παρουσιάζονται κάποια βασικά μέτρα ασφάλειας, πρόληψης και υγιεινής στα ινστιτούτα αισθητικής η τήρηση των οποίων είναι απαραίτητη καθώς υπάρχει άμεση επαφή με τους πελάτες. Επίσης σε μια προσπάθεια οικολογικής συνείδησης των ινστιτούτων αισθητικής περιγράφονται κάποιες πρακτικές οικολογικής αποδοτικότητας που θα πρέπει να ακολουθούνται από κάθε μεμονωμένη επιχείρηση.