Μελέτη στρατηγικής διεθνούς επέκτασης επιχειρήσεων στο λιανεμπόριο - H περίπτωση της Wall-Mart
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Επιχειρηματική στρατηγικήΛέξεις κλειδιά
Εταιρική στρατηγική ; Στρατηγική ανάπτυξης ; Στρατηγική διεθνοποίησης ; Εναλλακτικές μορφές εισόδουΠερίληψη
Στο σύγχρονο επιχειρηματικό περιβάλλον όπου παρατηρείται μεταξύ άλλων: α) έντονος ανταγωνισμός, β) κορεσμός γ) αλληλεξάρτηση των αγορών και τέλος δ) διαρκείς μεταβολές στο εξωτερικό περιβάλλον των επιχειρήσεων η δραστηριοποίηση σε αγορές εκτός των εθνικών συνόρων αποτελεί μονόδρομο στην προσπάθεια επιβίωσης.
Στόχος της συγκεκριμένης μελέτης είναι να εξετάσει τον τρόπο που μια επιχείρηση μπορεί να οδηγηθεί στην ανάπτυξη μέσω της διεθνούς επέκτασης, καθώς και πως το ΜΚΤ εναρμονίζεται με την γενικότερη επιχειρησιακή στρατηγική που ακολουθεί η επιχείρηση και συμβάλει στην εκπλήρωση των στόχων που έχει θέσει.
Για την θεωρητική προσέγγιση του θέματος η παρούσα εργασία θα στηριχθεί σε βιβλιογραφικές αναφορές και επιστημονικά άρθρα ενώ στην συνέχεια θα προσεγγίσει το θέμα πρακτικά, παρουσιάζοντας την περίπτωση της εταιρείας Wal - Mart.
Η εργασία ξεκινάει με μια σύντομη παρουσίαση του σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος και στο πρώτο κεφάλαιο αναλύεται η επιχειρηματική στρατηγική. Πως δηλαδή η επιχείρηση ή οι μονάδες της θα πρέπει να ανταγωνιστούν ή να συνεργαστούν σε κάθε κλάδο. Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι εταιρικές στρατηγικές που προσδιορίζουν τον κλάδο δραστηριοποίησης της επιχείρησης ενώ στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται οι στρατηγικές ανάπτυξης και μεριδίου αγοράς. Στη συνέχεια στο τέταρτο κεφάλαιο αναπτύσσονται οι θεωρίες διεθνοποίησης, οι οποίες περιγράφουν τις προσπάθειες επέκτασης μιας επιχείρησης στο εξωτερικό και αναλύουν τις παραμέτρους που επηρεάζουν τις αποφάσεις που λαμβάνει η επιχείρηση. Στο πέμπτο κεφάλαιο αναλύεται η στρατηγική διεθνοποίησης, η οποία απαντά στο πως θα υλοποιηθεί η εταιρική απόφαση για επέκταση των δραστηριοτήτων
εκτός των εθνικών συνόρων. Το έκτο κεφάλαιο περιγράφει πως γίνεται η αξιολόγηση των πιθανών αγορών και στην συνέχεια παρουσιάζονται οι εναλλακτικές μορφές εισόδου σε μια αγορά. Τέλος στο έβδομο κεφάλαιο παρουσιάζεται η περίπτωση της εταιρείας Wal – Mart, η οποία δραστηριοποιείται στον κλάδο των γρήγορα κινούμενων καταναλωτικών αγαθών, και αναλύεται πως οδηγήθηκε στην ανάπτυξη μέσω της διεθνούς επέκτασης.
Η εργασία τελειώνει με τα συμπεράσματα που εξήχθησαν από την μελέτη της περίπτωση της Wal – Mart, όπου διαπιστώνεται ότι δεν υπάρχει μονοδιάστατη συνταγή επιτυχίας. Η επιχείρηση ανάλογα: με την χρονική συγκυρία, τις ιδιαιτερότητες της κάθε αγοράς , την ένταση του ανταγωνισμού και τις μελλοντικές προσδοκίες της, εφάρμοσε διαφορετικό μείγμα στρατηγικών ώστε να ανταποκριθεί στο μεταβαλλόμενο εξωτερικό περιβάλλον με αποτέλεσμα να ενισχύει διαχρονικά το ανταγωνιστικό της πλεονέκτημα.