Μάρκετινγκ προορισμού : η περίπτωση των Ζαγοροχωρίων
Master Thesis
Συγγραφέας
Σιδέρη, Ευαγγελία
Ημερομηνία
2013Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουριστικό μάρκετινγκ ; Τουριστικό προϊόν ; Τουριστική ανάπτυξηΛέξεις κλειδιά
ΖαγοροχώριαΠερίληψη
Στην παρακάτω διπλωματική εργασία έγινε η μελέτη του τουριστικού προορισμού Ζαγοροχώρια. Στην μικρή αυτή περιοχή βορειοδυτικά της Ελλάδας βρίσκονται 46 πανέμορφα χωριουδάκια με μια ιδιαίτερη παραδοσιακή αρχιτεκτονική από πέτρα και ξύλο.
Για να μελετηθεί το τουριστικό προϊόν Ζαγοροχώρια χρησιμοποιήθηκε η ανάλυση Pest και η ανάλυση Porter για να μελετηθεί το εξωτερικό περιβάλλον και η ανάλυση SWOT για να μελετηθεί το εσωτερικό περιβάλλον της περιοχής.
Για την έρευνα που έγινε για την περιοχή του Ζαγοροχωρίου δημιουργήθηκε ένα ερωτηματολόγιο που αποτελείται από 28 ερωτήσεις. Η πρώτη ερώτηση κάνει τον διαχωρισμό των ερωτώμενων στα άτομα που έχουν επισκεφτεί και έχουν διανυκτερεύσει στα Ζαγοροχώρια, στα άτομα που έχουν επισκεφτεί τα Ζαγοροχώρια και δεν έχουν διανυκτερεύσει και τέλος στα άτομα που δεν έχουν επισκεφτεί ποτέ τα Ζαγοροχώρια. Με αυτόν τον τρόπο το ερωτηματολόγιο χωρίζεται σε τρία μέρη και στο τέταρτο μέρος που υπάρχουν οι ερωτήσεις που αναφέρονται στα κοινωνικό – δημογραφικά χαρακτηριστικά των ερωτηθέντων.
Το ερωτηματολόγιο μοιράστηκε αρχές Ιουνίου 2013 σε 243 άτομα σε ένα ποικίλο δειγματοληπτικό πλαίσιο.
Στην αρχή έγινε μία μονομεταβλητή στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συλλέχτηκαν από τα ερωτηματολόγια. Έπειτα χρησιμοποιήθηκε για την ανάλυση το στατιστικό πρόγραμμα SPSS και η Factor Analysis, Cluster Analysis και ANOVA Analysis.
Αποτέλεσμα αυτών των αναλύσεων ήταν η δημιουργία 3 ομάδων, με τα άτομα της κάθε ομάδας να παρακινούνται από τους ίδιους παράγοντες για να επισκεφθούν την περιοχή.
Η πρώτη ομάδα που παρακινείται να επισκεφτεί την περιοχή για να θαυμάσει κυρίως το τοπίο και την ομορφιά της περιοχής ή για να χαλαρώσει και να αποδράσει από την πόλη. Μένουν σχετικά μακριά από την περιοχή, αλλά αυτό δεν αποτελεί παράγοντα για να μην επισκεφθούν το Ζαγόρι. Οι περισσότεροι από αυτούς έχουν θετική εικόνα για τα Ζαγοροχώρια και δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να επισκεφτούν την περιοχή στο μέλλον.
Η δεύτερη ομάδα αποτελείται από άτομα τα οποία ωθούνται να επισκεφθούν την περιοχή επειδή είναι κοντά στον τόπο διαμονής τους και επειδή έχουν εύκολη πρόσβαση. Και τα άτομα αυτής της ομάδας έχουν θετική εικόνα για μια μελλοντική επίσκεψη στην περιοχή.
Η τρίτη ομάδα γενικά είναι η πιο αρνητική για την περιοχή. Αποτελείται από νεαρά άτομα τα οποία δεν έχουν θετική εικόνα για το Ζαγόρι, δεν σκοπεύουν να το επισκεφθούν στο άμεσο μέλλον ούτε να το προτείνουν σε συγγενείς και φίλους. Παρακινούνται από παράγοντες άθλησης και συμμετοχής σε διάφορες δραστηριότητες. Βρίσκουν την περιοχή αρκετά βαρετή και καθόλου διασκεδαστική.