Αξιολόγηση και δημιουργία αξίας σε ένα πρόγραμμα μεταπτυχιακών σπουδών στην Ελλάδα : μια διαχρονική μελέτη
Master Thesis
Συγγραφέας
Πούπουζα, Αικατερίνη Χ.
Ημερομηνία
2013Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Δημιουργία αξίας για τον πελάτη ; Ικανοποίηση ; Διαφοροποίηση ; Εσωτερικό μάρκετινγκ ; Ποιότητα ; Προσωπικά οφέλη ; Επαγγελματικά οφέλη ; Κοινωνικά οφέλη ; Ψυχολογικά οφέλη ; Χρηματικό κόστος ; Τιμές ; Μη χρηματικό κόστοςΠερίληψη
Στη σύγχρονη εποχή, που στόχο του μάρκετινγκ δεν αποτελούν πια οι ικανοποιημένοι πελάτες αλλά οι ενθουσιασμένοι πελάτες, όλο και περισσότερο γίνεται λόγος για την έννοια της αξίας που λαμβάνει ο καταναλωτής από τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που καταναλώνει. Ο όρος αξία περιλαμβάνει δυο συνιστώσες: τα οφέλη που λαμβάνει ο πελάτης και το κόστος, χρηματικό και μη, το οποίο επωμίζεται. Η διαφορά μεταξύ των δυο αυτών συνιστωσών προσδιορίζει τελικά την αξία ενός προϊόντος ή μιας υπηρεσίας για τον καταναλωτή.
Οι επιχειρήσεις, στην προσπάθειά τους λοιπόν να διαφοροποιηθούν από τον ανταγωνισμό και να δημιουργήσουν ένα διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στον κλάδο που δραστηριοποιούνται, υιοθετούν ολοένα και περισσότερο την έννοια της δημιουργίας αξίας για τον πελάτη και χαράσουν τη στρατηγική τους προς την κατεύθυνση αυτή. Δίνουν επομένως ιδιαίτερη έμφαση στην ποιότητα των προϊόντων τους, στις υπηρεσίες που προσφέρουν, στην εικόνα τους και στην τιμή που ορίζουν για κάθε προϊόν και με βάση τα τέσσερα αυτά στοιχεία προσπαθούν να δημιουργήσουν τη μέγιστη δυνατή αξία για τον καταναλωτή. Προκειμένου βέβαια να επιτύχουν προς αυτή την κατεύθυνση, οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τις προσδοκίες των καταναλωτών και να αφουγκράζονται τις επιθυμίες τους, και, ως εκ τούτου, η αξία ενός προϊόντος ή υπηρεσίας συχνά συνδημιουργείται από την επιχείρηση και τον καταναλωτή.
Με αφετηρία τη βιβλιογραφία σχετικά με τη δημιουργία αξίας για τον πελάτη και ακολουθώντας την υφιστάμενη ποσοτική έρευνα, η μελέτη αυτή επιδιώκει την καταγραφή της αξίας που λαμβάνουν οι μεταπτυχιακοί φοιτητές πέντε Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών ενός ελληνικού ΑΕΙ από τις υπηρεσίες που τους παράσχονται. Η έρευνα χωρίζεται σε δύο στάδια, όπου σε πρώτη φάση επιχειρείται η καταγραφή των προσδοκιών των φοιτητών από το πρόγραμμα που θα παρακολουθήσουν, ενώ σε δεύτερη φάση στόχος είναι η καταγραφή της μεταβολής αυτών των προσδοκιών των φοιτητών μετά από εκπαιδευτική εμπειρία ενός εξαμήνου. Και κατά τα δύο στάδια της έρευνας χρησιμοποιούνται ερωτηματολόγια, η ανάλυση των οποίων πραγματοποιείται μέσω του στατιστικού πακέτου SPSS. Τα ευρήματα της έρευνας συγκρίνονται και τελικά προκύπτει η αξία που λαμβάνουν οι φοιτητές από το Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών που έχουν επιλέξει. Τέλος, διατυπώνονται συγκεκριμένες προτάσεις βελτίωσης και ενίσχυσης της παρεχόμενης αξίας των προγραμμάτων προς τους φοιτητές.