Η εξέταση των δυνατοτήτων που παρέχει το διαδίκτυο στην ολοκλήρωση της στρατηγικής μάρκετινγκ ενός μικρού ξενοδοχείου
Προβολή/ Άνοιγμα
Λέξεις κλειδιά
Ξενοδοχειακός κλάδος ; Στρατηγική ; Marketing ; Διαδίκτυο ; Ξενοδοχείο Kavos ; Industry hotel ; Strategy ; InternetΠερίληψη
Η ραγδαία ανάπτυξη της πληροφορικής τα τελευταία χρόνια είχε ως αποτέλεσμα την μεταβολή της καθημερινότητας των ανθρώπων, επιφέροντας σημαντικές αλλαγές σε πολλούς κλάδους της οικονομίας αλλά και της κοινωνίας. Ένας από τους κλάδους αυτούς στον οποίο η τεχνολογική εξέλιξη επέδρασε σημαντικά είναι και αυτός του τουρισμού και ειδικότερα των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων. Μέσα στα πλαίσια αυτά φαντάζει εξαιρετικά ενδιαφέρον και σημαντικό, η εξέταση των δυνατοτήτων που παρέχει η τεχνολογία στον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν, προβάλλονται και εξελίσσονται οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις στην Ελλάδα και τον κόσμο.
Μέσα από την παρούσα μελέτη καταγράφονται και αναλύονται οι επιπτώσεις της πληροφορικής στον κλάδο των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Για την καλύτερη απόδοση και κατανόηση των εννοιών και των δεδομένων, η μελέτη είναι χωρισμένη σε δυο μέρη. Στο πρώτο μέρος, το οποίο αποτελεί και το θεωρητικό κομμάτι, γίνεται αναφορά στις βασικές έννοιες του marketing και της στρατηγικής, ενώ παράλληλα, καταγράφονται και οι μεταβλητές της τεχνολογίας της πληροφορικής στον ξενοδοχειακό κλάδο. Στο δεύτερο μέρος, το οποίο αποτελεί και το πρακτικό τμήμα της μελέτης, γίνεται μια περιγραφή, μέσω της ανάλυσης μιας περίπτωσης ενός ξενοδοχείου (Kavos), μικρού σε μέγεθος, στο νησί της Νάξου, σχετικά με τη στρατηγική που ακολουθεί και με τον τρόπο με τον οποίο αξιοποιεί τα πληροφοριακά συστήματα για τον εκσυγχρονισμό του και την καλύτερη οργάνωσή του.
Στο πρώτο κεφάλαιο της μελέτης γίνεται μια σύντομη αλλά απαραίτητη περιγραφή των εννοιών των ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, καθώς επίσης και των εννοιών της στρατηγικής και του marketing, στον ξενοδοχειακό κλάδο. Παράλληλα, αναφέρεται και η σχέση που έχει ο συγκεκριμένος κλάδος στην Ελλάδα με το πλέον χρήσιμο εργαλείο πληροφορικής, που είναι το διαδίκτυο.
Στο δεύτερο κεφάλαιο παρουσιάζονται και αναλύονται τα ηλεκτρονικά συστήματα που χρησιμοποιούνται στα ξενοδοχεία, με αναφορά στη μηχανοργάνωσή τους, στο hardware δηλαδή, στο software και στο κεντρικό σύστημα κρατήσεων που χρησιμοποιούν. Επίσης, στο κεφάλαιο αυτό εξετάζονται και οι στρατηγικές επιπτώσεις που επιφέρουν οι νέες τεχνολογίες στον ξενοδοχειακό κλάδο, παρουσιάζοντας παράλληλα τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους, τους κινδύνους και τις απειλές που επιφέρουν, καθώς επίσης και τις τάσεις που μπορεί να εμφανισθούν στο άμεσο μέλλον.Το τρίτο και το τέταρτο κεφάλαιο της μελέτης, το πρακτικό μέρος, είναι αυτά που παρουσιάζουν μεγάλο ενδιαφέρον, μιας και περιλαμβάνουν την εξέταση της μελέτης του ξενοδοχείου Kavos στη Νάξο. Μέσα από την ανάλυση αυτή καταδεικνύεται η μεγάλη σημασία της χρήσης της πληροφορικής στην οργάνωση, στη λειτουργία και στην προώθηση της συγκεκριμένης ξενοδοχειακής μονάδος, αλλά και γενικότερα.
Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται τα συμπεράσματα της μελέτης και προτείνονται κάποιες λύσεις επί του τομέα του marketing της ξενοδοχειακής επιχείρησης που εξετάζεται, προκειμένου η επιχείρηση να αντιμετωπίσει τις δυσκολίες που παρουσιάζονται, να σταθεί απέναντι στις προκλήσεις και να χαράξει μια στρατηγική που θα συμβαδίζει με τις εξελίξεις στις νέες τεχνολογίες.