Ηγεσία και ανταγωνιστικό πλεονέκτημα - η περίπτωση του τουρισμού
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Τουρισμός ; Ηγεσία ; Ανταγωνισμός ; Επιχειρηματικός προγραμματισμός ; Αποφάσεις, Λήψη των ; Tourism ; Leadership ; Competition ; Business planning ; Decision makingΠερίληψη
Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να παρουσιάσει μια σε βάθος προσέγγιση του φαινομένου της ηγεσίας, να αναλύσει την έννοια θεωρητικά, να εξετάσει τί είναι ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για την επιχείρηση και να ερευνήσει το κατά πόσο η ικανή ηγεσία μιας επιχείρησης αποτελεί διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Όλα τα παραπάνω σημεία μελετώνται ειδικότερα για τον κλάδο του τουρισμού, καθώς η εργασία επιχειρεί να ερευνήσει και θεωρητικά θέματα ηγεσίας στην τουριστική βιομηχανία, αλλά και πρακτικά τα επίπεδα εφαρμογής της ηγεσίας σε δείγμα που επιλέχθηκε, προερχόμενο από τον κλάδο του τουρισμού. Η παρούσα διπλωματική εργασία, χωρίζεται σε δύο μέρη. Το πρώτο είναι το θεωρητικό μέρος και το δεύτερο είναι το πρακτικό. Στο πρώτο μέρος εξετάζονται σε βάθος οι υπό μελέτη έννοιες και γίνεται ανάλυση των θεμάτων που απασχολούν την εργασία. Στο ίδιο μέρος παρουσιάζεται και η σχέση που υπάρχει μεταξύ ηγεσίας και ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος καθώς επίσης και θέματα ηγεσίας στον τουρισμό. Στο πρακτικό μέρος, ακολουθεί η έκθεση και ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας που έγινε σχετικά με την ηγεσία σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις της ελληνικής πρωτεύουσας. Για την παρούσα εργασία χρησιμοποιήθηκε ελληνική και ξένη βιβλιογραφία από πανεπιστημιακό αρχείο, άρθρα που έχουν δημοσιευτεί σχετικά με το θέμα, ελληνικά και ξενόγλωσσα. Για τις ανάγκες τις έρευνας και την παραγωγή συμπερασμάτων, χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο δομήθηκε ακριβώς για τις ανάγκες της συγκεκριμένης διπλωματικής και διανεμήθηκε σε ξενοδοχεία της Αθήνας. Τέλος, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της εμπειρικής έρευνας και αναλύονται σε συνδυασμό με την σχετική θεωρία.