"Συν-ανταγωνισμός": η εφαρμογή της θεωρίας παιγνίων στη στρατηγική των επιχειρήσεων - Θεωρητική προσέγγιση και μελέτη περίπτωσης από τη βιομηχανία των ηλεκτρονικών παιγνιδιών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Θεωρία παιγνίων ; Ανταγωνισμός ; Συνεργασία ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Strategic planning ; Competition ; Cooperation ; Game theoryΠερίληψη
Σύμφωνα με το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο, οι επιχειρήσεις δημιουργούν αξία στο εσωτερικό τους, μετατρέποντας εισροές σε εκροές, κατά μήκος μιας αλυσίδας που εκτείνεται από τον προμηθευτή μέχρι τον τελικό πελάτη. Παράλληλα, οι σχέσεις μεταξύ των επιχειρήσεων γίνονται αντιληπτές είτε ως συνεργατικές, είτε ως ανταγωνιστικές. Έχοντας ως βάση τη μαθηματική Θεωρία Παιγνίων, ο Συν-Ανταγωνισμός, αποτελεί μια νέα φιλοσοφία αντίληψης του επιχειρηματικού παιχνιδιού, η οποία εκτείνεται πέρα από τα στενά όρια του ανταγωνισμού και της συνεργασίας, τονίζοντας πως οι σχέσεις μεταξύ των επιχειρήσεων είναι ανταγωνιστικές και συνεργατικές ταυτόχρονα. Στα πλαίσια του Συν-Ανταγωνισμού, οι επιχειρήσεις δημιουργούν αξία συνεργαζόμενες με κάθε έναν από τους υπόλοιπους παίκτες του επιχειρηματικού παιχνιδιού, ακόμα και με τους ίδιους τους ανταγωνιστές τους. Η συνεργασία για την δημιουργία αξίας συνυπάρχει με τον ανταγωνισμό για την απόσπαση της. Ο Συν-Ανταγωνισμός συνδυάζει τόσο τα οφέλη του ανταγωνισμού, όσο και αυτά της συνεργασίας, την ίδια στιγμή όμως, αποτελεί μια μεγάλη πρόκληση για τις επιχειρήσεις καθώς η πολυπλοκότητα της διαχείρισης των Συν-Ανταγωνιστικών σχέσεων αποτελεί για αυτές σημαντικό κίνδυνο.