Μελέτη των ποιοτικών χαρακτηριστικών της διαχείρισης κρίσεων σε έργα
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διαχείριση κινδύνου ; Διαχείριση έργου ; Risk management ; Project management ; Ποιοτικός έλεγχος ; Quality controlΠερίληψη
Η κρίση είναι ένα σημαντικό και απρόβλεπτο γεγονός, που απειλεί να βλάψει έναν οργανισμό ή μια επιχείρηση και τα ενδιαφερόμενα μέρη. Αν και οι ορισμοί μπορούν να διαφέρουν κατά πολύ, τρία στοιχεία είναι κοινά: (α) αποτελεί απειλή για την επιχείρηση / οργανισμό, (β) υπάρχει το στοιχείο του αιφνιδιασμού, και (γ) λήψη απόφασης σε σύντομο χρονικό διάστημα. Η Διαχείριση Κρίσεων (Crisis Management) ορίζεται ως η μεθοδολογία εκείνη που περιλαμβάνει συγκεκριμένο σχέδιο, οργάνωση, καθοδήγηση, και έλεγχο κατά την σημαντική περίοδο ακριβώς πριν, κατά τη διάρκεια, και μετά από μία καταστροφή, ώστε να ελαχιστοποιηθούν οι τυχόν απώλειες των πόρων ενός οργανισμού απ' αυτήν την καταστροφή και οι οποίοι (πόροι) θεωρούνται άκρως απαραίτητοι για την πλήρη επανόρθωση του οργανισμού αυτού. Η μελέτη αυτή επιχειρεί να αναλύσει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της διαχείρισης κρίσεων σε έργα. Περιλαμβάνεται μία θεωρητική προσέγγιση των κρίσεων, των έργων και της διαχείρισης τους, οι στρατηγικές αντιμετώπισης των κρίσεων σε κάθε τομέα του έργου, μελέτη για την κρίση στην Ευρωπαϊκή Ένωση (οικονομική και μη) και τέλος παρουσιάζεται ένα ολιστικό μοντέλο αντιμετώπισης των κρίσεων.