Έρευνα μάρκετινγκ φαρμακευτικής εταιρίας: έρευνα αγοράς για τη διερεύνηση των αναγκών που έχουν οι ιατροί από τις ομάδες πωλήσεων των φαρμακευτικών εταιριών
Master Thesis
Συγγραφέας
Αθανασάς, Κωνσταντίνος Ε.
Ημερομηνία
2009Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Φαρμακευτική βιομηχανία και εμπόριο ; Φάρμακα -- Τιμές και πώληση ; Μάρκετινγκ -- Έρευνα ; Marketing research ; Pharmaceutical industry ; Drugs -- PricesΠερίληψη
Το περιβάλλον που δραστηριοποιούνται οι φαρμακευτικές εταιρίες, ιδιαίτερα ανταγωνιστικό εδώ και δεκαετίες, με ηθικούς και νομικούς περιορισμούς, πλέον περιλαμβάνει και ένα δυσχερές οικονομικό τοπίο. Υπό αυτές τις συνθήκες η λήψη σωστών αποφάσεων κρίνεται επιτακτική και αναγκαία και προϋποθέτει συλλογή κατάλληλων πληροφοριών. Η εργασία περιλαμβάνει την διεξαγωγή έρευνας αγοράς με την συμπλήρωση ερωτηματολογίου από Ιατρούς διαφόρων ειδικοτήτων και εργασιακού καθεστώτος (νοσοκομειακοί, ιδιώτες, ιατροί ταμείων) και την στατιστική επεξεργασία τους για την εξαγωγή συμπερασμάτων. Η εργασία εξέτασε Α) την ύπαρξη ιδανικής συχνότητας και την ιδανική χρονική διάρκεια των επισκέψεων, Β) την επίδραση της σχέσης Επισκεπτών - Ιατρών στις πωλήσεις, Γ) το τί περιμένουν οι Ιατροί από μια φαρμακευτική εταιρία, Δ) τα κριτήρια με τα οποία επιλέγουν μεταξύ ισοδύναμων σκευασμάτων και Ε) τέλος, λόγω του ασταθούς οικονομικού κλίματος των τελευταίων μηνών, προστέθηκε και μια ερώτηση που διερευνά, αν οι Ιατροί θεωρούν ότι η τιμή των φαρμακευτικών ιδιοσκευασμάτων ανταποκρίνεται στην αξία τους. Από την έρευνα αγοράς που έλαβε χώρα, έγινε σαφές ότι η σχέση Ιατρών Ιατρικών επισκεπτών παραμένει στενή, και θα πρέπει να προσαρμόζονται οι επισκέπτες στις ανάγκες των Ιατρών, αναφορικά με την συχνότητα και την διάρκεια της ενημέρωσης που κάνουν. Επίσης φάνηκε τι θεωρούν οι ιατροί σημαντικό και τι λιγότερο σημαντικό στην αλληλεπίδραση τους με τις φαρμακευτικές εταιρίες, καθώς και τι μπορεί να επηρεάσει την συνταγογραφία τους, όταν υπάρχει δυνατότητα επιλογής μεταξύ ισοδύναμων φαρμάκων. Τέλος φάνηκε ότι οι φαρμακευτικές εταιρίες δεν έχουν κατορθώσει να πείσουν τους ιατρούς για το αν το κόστος των φαρμακευτικών σκευασμάτων είναι εύλογο ή όχι.