Κοινωνική συνεισφορά των επιχειρήσεων - προσεγγίσεις στην ελληνική πραγματικότητα
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Economic Sociology ; Society politics -- Economic development ; Sociology -- Greece ; Κοινωνιολογία -- ΕλλάδαΛέξεις κλειδιά
Οικονομική κοινωνιολογίαΠερίληψη
Η σχέση κοινωνίας - επιχείρησης είναι δυναμική. Η επιβίωση της επιχείρησης μέσα στο συνεχώς μεταβαλλόμενο ευρύτερο περιβάλλον της εξαρτάται από την δυνατότητα της να προσαρμόζεται συνεχώς στις νέες συνθήκες. Στην εργασία αυτή οριοθετείται το περιβάλλον της επιχείρησης, και οι κοινωνικές ομάδες που την επηρεάζουν, καθορίζονται οι παράγοντες που επηρεάζουν την σχέση επιχείρησης - κοινωνίας, τα κρίσιμα σημεία για την εφαρμογή κοινωνικής υπευθυνότητας, τα οποία διαμορφώνουν την στρατηγική της, καθώς επίσης και τα οφέλη που προκύπτουν από την εφαρμογή κοινωνικής υπευθυνότητας. Μία κοινωνικά υπεύθυνη επιχείρηση δεν είναι δυνατό να μην σέβεται το πελάτη και το περιβάλλον. Η περιβαλλοντική διαχείριση αποτελεί κρίσιμο παράγοντα για την επιβίωση της επιχείρησης, και περιλαμβάνει το περιβαλλοντικό marketing, το οποίο στοχεύει στην αναγνώριση, πρόβλεψη και ικανοποίηση των πελατών και της κοινωνίας με κερδοφόρο και βιώσιμο τρόπο. Με άλλα λόγια καλή περιβαλλοντική διαχείριση και περιβαλλοντικό marketing αποτελούν αιτίες για την διαμόρφωση καλής εικόνας από την κοινωνία για την επιχείρηση και κατά συνέπεια αποτελούν προσεγγίσεις προς αξιολόγηση κατά την εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας. Η εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας και η συγκριτική αξιολόγηση αποτελούν μέσα για την αυτοαξιολόγηση της επιχείρησης και για την μεταφορά και υιοθέτηση των καλύτερων πρακτικών, με στόχο την συνεχή βελτίωση και την δημιουργία καλής εικόνας.