Η επιχείρηση του ιατρικού τουρισμού
The business of medical tourism
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Medical tourism ; Travel -- Health aspects ; Medical care -- Foreign countriesΠερίληψη
Η ραγδαία αύξηση του κόστους της υγειονομικής περίθαλψης συνέβαλε στην έκρηξη του ιατρικού τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ευρεία πρόσβαση στο διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους ασθενείς ανά τον κόσμο να αγοράσουν το αποδεκτό για αυτούς, σε ποιότητα και κόστος, επίπεδο υγειονομικής περίθαλψης. Από την άλλη οι ίδιες οι ανεπτυγμένες χώρες αναγνωρίζουν την ανεπάρκεια των δικών τους συστημάτων δημόσιας υγείας στην ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών, με αποτέλεσμα να εξετάζουν τις εναλλακτικές λύσεις μέσω του ιατρικού τουρισμού. Ο ιατρικός τουρισμός είναι αναδυόμενη και εξειδικευμένη αγορά. Σκοπός του πονήματος αυτού είναι να παράσχει μια σαφή εικόνα και αντίληψη της επιχείρησης του ιατρικού τουρισμού, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην Ελλάδα, Για την εκπλήρωση του σκοπού προσεγγίζονται επιμέρους στόχοι όπως η κατηγοριοποίηση των σχετικών υπηρεσιών, η διερεύνηση του προφίλ των διεθνών ασθενών, η περιγραφή της δομής και του μεγέθους της αγοράς ιατρικού τουρισμού και ο προσδιορισμός των καναλιών διανομής αλλά και του εν γένει οικοσυστήματος. Ακολουθεί η σύγκριση διεθνών επιτυχημένων αγορών ιατρικού τουρισμού και ο εντοπισμός του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματός τους, η ανάλυση θεμάτων πολιτικών για την ανάπτυξη της αγοράς λαμβάνοντας υπόψη το θεσμικό πλαίσιο, τους περιορισμούς, τις ευκαιρίες ανάπτυξης, τους πιθανούς κινδύνους, ηθικά ζητήματα και απαιτήσεις πόρων και επενδύσεων. Κυριότερο χαρακτηριστικό του πονήματος είναι η διαπίστωση ότι ο ιατρικός τουρισμός είναι μια εξειδικευμένη αγορά με πολλές ιδιαιτερότητες αλλά ταυτόχρονα πολλές ευκαιρίες επενδύσεων και χώρο για περισσότερη ειδική ακαδημαϊκή έρευνα, η οποία θα αποτελέσει πηγή τροφοδότησης στέρεων βημάτων επιχειρηματικότητας. Η μεθοδολογία αυτού του πονήματος στηρίχτηκε στη δευτερογενή ποιοτική ανάλυση δημοσιευμένου τεκμηριωμένου υλικού. Πραγματοποιήθηκε επίσης ανάλυση περιεχομένου σχετικών ιστοσελίδων που παρέχουν υπηρεσίες ιατρικού τουρισμού. Περιλαμβάνονται διεθνείς άριστες πρακτικές στρατηγικής στον κλάδο. Με όλα αυτά, αρχικά επιχειρείται η αναγνώριση των χαρακτηριστικών του προϊόντος και της αγοράς τα οποία εν συνεχεία χρησιμοποιούνται στην αναζήτηση και τον προσδιορισμό των κρίσιμων παραγόντων επιτυχίας για τον επιχειρηματία που θέλει να καινοτομήσει αλλά και να διατηρήσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας τέτοιας επιχείρηση. Καταξιωμένα πλαίσια ανάλυσης της αγοράς όπως το μοντέλο των δυνάμεων της αγοράς του Michael Porter και το διαμάντι του Michael Porter για το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των χωρών εφαρμόζονται στην αγορά του ιατρικού τουρισμού για την παροχή όσο το δυνατόν καλύτερης εικόνας σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον αλλά και στις ιδιαιτερότητες της Ελλάδας. Το πόνημα καταλήγει προτείνοντας ένα υπόδειγμα προμελέτης εφικτότητας για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης ιατρικού τουρισμού σε παραθαλάσσια περιοχή της Ελλάδας σε σύντομο χρονικό διάστημα και στοχευμένη αγορά, αυτή των ασθενών με χρόνια νοσήματα (κύρια καρκίνο και ρευματικές παθήσεις), υψηλής αγοραστικής δύναμης, που αναζητούν μια ευκαιρία πολυτελούς αναψυχής για τους ίδιους και τις οικογένειές τους με ασφάλεια και ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και αναψυχής.