Εμφάνιση απλής εγγραφής

Η επιχείρηση του ιατρικού τουρισμού

dc.contributor.advisorΘανόπουλος, Ιωάννης
dc.contributor.authorΛαζάρου, Παναγιώτα
dc.date.accessioned2015-09-02T18:25:30Z
dc.date.available2015-09-02T18:25:30Z
dc.date.issued2015-05
dc.identifier.urihttps://dione.lib.unipi.gr/xmlui/handle/unipi/7120
dc.description.abstractΗ ραγδαία αύξηση του κόστους της υγειονομικής περίθαλψης συνέβαλε στην έκρηξη του ιατρικού τουρισμού σε παγκόσμιο επίπεδο. Η ευρεία πρόσβαση στο διαδίκτυο δίνει τη δυνατότητα σε όλους τους ασθενείς ανά τον κόσμο να αγοράσουν το αποδεκτό για αυτούς, σε ποιότητα και κόστος, επίπεδο υγειονομικής περίθαλψης. Από την άλλη οι ίδιες οι ανεπτυγμένες χώρες αναγνωρίζουν την ανεπάρκεια των δικών τους συστημάτων δημόσιας υγείας στην ικανοποίηση των αναγκών των πολιτών, με αποτέλεσμα να εξετάζουν τις εναλλακτικές λύσεις μέσω του ιατρικού τουρισμού. Ο ιατρικός τουρισμός είναι αναδυόμενη και εξειδικευμένη αγορά. Σκοπός του πονήματος αυτού είναι να παράσχει μια σαφή εικόνα και αντίληψη της επιχείρησης του ιατρικού τουρισμού, τόσο σε παγκόσμιο επίπεδο όσο και στην Ελλάδα, Για την εκπλήρωση του σκοπού προσεγγίζονται επιμέρους στόχοι όπως η κατηγοριοποίηση των σχετικών υπηρεσιών, η διερεύνηση του προφίλ των διεθνών ασθενών, η περιγραφή της δομής και του μεγέθους της αγοράς ιατρικού τουρισμού και ο προσδιορισμός των καναλιών διανομής αλλά και του εν γένει οικοσυστήματος. Ακολουθεί η σύγκριση διεθνών επιτυχημένων αγορών ιατρικού τουρισμού και ο εντοπισμός του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματός τους, η ανάλυση θεμάτων πολιτικών για την ανάπτυξη της αγοράς λαμβάνοντας υπόψη το θεσμικό πλαίσιο, τους περιορισμούς, τις ευκαιρίες ανάπτυξης, τους πιθανούς κινδύνους, ηθικά ζητήματα και απαιτήσεις πόρων και επενδύσεων. Κυριότερο χαρακτηριστικό του πονήματος είναι η διαπίστωση ότι ο ιατρικός τουρισμός είναι μια εξειδικευμένη αγορά με πολλές ιδιαιτερότητες αλλά ταυτόχρονα πολλές ευκαιρίες επενδύσεων και χώρο για περισσότερη ειδική ακαδημαϊκή έρευνα, η οποία θα αποτελέσει πηγή τροφοδότησης στέρεων βημάτων επιχειρηματικότητας. Η μεθοδολογία αυτού του πονήματος στηρίχτηκε στη δευτερογενή ποιοτική ανάλυση δημοσιευμένου τεκμηριωμένου υλικού. Πραγματοποιήθηκε επίσης ανάλυση περιεχομένου σχετικών ιστοσελίδων που παρέχουν υπηρεσίες ιατρικού τουρισμού. Περιλαμβάνονται διεθνείς άριστες πρακτικές στρατηγικής στον κλάδο. Με όλα αυτά, αρχικά επιχειρείται η αναγνώριση των χαρακτηριστικών του προϊόντος και της αγοράς τα οποία εν συνεχεία χρησιμοποιούνται στην αναζήτηση και τον προσδιορισμό των κρίσιμων παραγόντων επιτυχίας για τον επιχειρηματία που θέλει να καινοτομήσει αλλά και να διατηρήσει το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα μιας τέτοιας επιχείρηση. Καταξιωμένα πλαίσια ανάλυσης της αγοράς όπως το μοντέλο των δυνάμεων της αγοράς του Michael Porter και το διαμάντι του Michael Porter για το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα των χωρών εφαρμόζονται στην αγορά του ιατρικού τουρισμού για την παροχή όσο το δυνατόν καλύτερης εικόνας σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον αλλά και στις ιδιαιτερότητες της Ελλάδας. Το πόνημα καταλήγει προτείνοντας ένα υπόδειγμα προμελέτης εφικτότητας για την ανάπτυξη μιας επιχείρησης ιατρικού τουρισμού σε παραθαλάσσια περιοχή της Ελλάδας σε σύντομο χρονικό διάστημα και στοχευμένη αγορά, αυτή των ασθενών με χρόνια νοσήματα (κύρια καρκίνο και ρευματικές παθήσεις), υψηλής αγοραστικής δύναμης, που αναζητούν μια ευκαιρία πολυτελούς αναψυχής για τους ίδιους και τις οικογένειές τους με ασφάλεια και ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών υγείας και αναψυχής.el
dc.format.extent181el
dc.language.isoelel
dc.publisherΠανεπιστήμιο Πειραιώςel
dc.rightsAttribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/*
dc.subjectMedical tourismel
dc.subjectTravel -- Health aspectsel
dc.subjectMedical care -- Foreign countriesel
dc.titleΗ επιχείρηση του ιατρικού τουρισμούel
dc.title.alternativeThe business of medical tourismen
dc.typeMaster Thesisel
dc.contributor.departmentΣχολή Οικονομικών, Επιχειρηματικών και Διεθνών Σπουδών. Τμήμα Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεωνel
dc.identifier.call362.1 ΛΑΖel
dc.description.abstractENHealthcare costs rapid growth nowadays resulted in the upsurge of medical tourism market globally. Patients around the world use internet in order to find the appropriate – concerning quality and cost – healthcare services package for them. On the other hand developed countries have already recognized the inefficiency of health systems and the inability to cover their citizens’ healthcare needs, resulting in considering alternative solutions through medical tourism. The aim of this study is to provide a detailed picture and clear comprehension of medical tourism business in global market and Greece as well. To fulfill this aim partial objectives have been approached such as the taxonomy of medical tourism services, the international patients’ profile, the structure and size of medical tourism market and the definition of distribution channels and the ecosystem of medical tourism. Subsequently the study depicts international comparison among the successful countries in the field in order to unveil their competitive advantage, illustrates the medical tourism market development policies under legislation, obstacles, risks and development opportunities for medical tourism, moral matters and resources needed for investment. Medical tourism is a niche market with many particularities and investment opportunities as well as a field for academic research, important for business and strategy implementation. The study methodology is based on secondary qualitative analysis of evidence based information. An analysis of information from medical tourism sites has also taken place as well as an extended comparison of international best practices in medical tourism. By the synthesis of all the above mentioned an attempt to recognize the medical tourism product characteristics is made which are then used in order to define the critical factors to succeed in the medical tourism business and act as an entrepreneur while maintaining a sustainable competitive advantage. Globally established theoretical models for market analysis such as Michael Porter’s forces for market analysis and Michael Porter’s diamond for competitive advantage of nations are implemented in the medical tourism market analysis, both global and Greek. The study ends suggesting a pre-feasibility study model for the development of a medical tourism business at a seaside area in Greece, focused on patients with chronic diseases (such as cancer and rheumatic diseases) and high purchasing power that seeking luxurious vacation for themselves and their families along with safety and quality during the delivery of healthcare and leisure services as well.el
dc.contributor.masterΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων για Στελέχη (Executive MBA)el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Thumbnail

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές
Εκτός από όπου διευκρινίζεται διαφορετικά, το τεκμήριο διανέμεται με την ακόλουθη άδεια:
Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 Διεθνές

Βιβλιοθήκη Πανεπιστημίου Πειραιώς
Επικοινωνήστε μαζί μας
Στείλτε μας τα σχόλιά σας
Created by ELiDOC
Η δημιουργία κι ο εμπλουτισμός του Ιδρυματικού Αποθετηρίου "Διώνη", έγιναν στο πλαίσιο του Έργου «Υπηρεσία Ιδρυματικού Αποθετηρίου και Ψηφιακής Βιβλιοθήκης» της πράξης «Ψηφιακές υπηρεσίες ανοιχτής πρόσβασης της βιβλιοθήκης του Πανεπιστημίου Πειραιώς»