Μέθοδοι και συστήματα για την ανοικτή πρόσβαση, το διαμοιρασμό και την επαναχρησιμοποίηση ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων
Methods and systems for supporting open access and reuse to educational resources and practices
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Web-based instruction -- Design ; Education -- Computer network resources ; Educational technology ; Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Internet in educationΠερίληψη
Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον για το ανοικτό εκπαιδευτικό περιεχόμενο (Open Educational Resources). Ο όρος υιοθετήθηκε για πρώτη φορά από την UNESCO και αναφέρεται στην «ανοιχτή πρόσβαση και παροχή ψηφιακού εκπαιδευτικού περιεχομένου στην εκπαιδευτική κοινότητα για μη-εμπορικούς σκοπούς που μπορεί να εμπλουτισθεί, βελτιωθεί και αναδιανεμηθεί, για χρήση και επαναχρησιμοποίηση στη διδασκαλία και την μάθηση» . Επιπλέον, έχει αναγνωριστεί ότι το θέμα της χρήσης αλλά και επαναχρησιμοποίησης του ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου πραγματοποιείται σε διαφορετικά επίπεδα συσσώρευσης (Granularity Levels) ήτοι Μαθησιακά Αντικείμενα (ΜΑ), Εκπαιδευτικές Δραστηριότητες, Ηλεκτρονικά Μαθήματα, Προγράμματα Εκπαίδευσης ή Κατάρτισης. Παρά ταύτα, υπάρχουσες πρωτοβουλίες γύρω από το ανοικτό εκπαιδευτικό περιεχόμενο δεν λαμβάνουν υπόψη τα διαφορετικά επίπεδα συσσώρευσης και τις ιδιαιτερότητες αυτών. Η παρούσα διδακτορική διατριβή πραγματεύεται το θέμα των διαφορετικών επιπέδων συσσώρευσης του ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου με σκοπό τον ορισμό ενός ιεραρχικού μοντέλου με την υποστήριξη κατάλληλων τεχνολογικών εργαλείων. Επίσης, μέσω του προτεινόμενου ιεραρχικού μοντέλου και των αντίστοιχων εργαλείων που έχουν αναπτυχτεί για να το υποστηρίζουν, μελετάται η επαναχρησιμοποίηση του ανοικτού εκπαιδευτικού περιεχομένου σε δύο πεδία εφαρμογής ήτοι στην Τεχνολογικά-Υποστηριζόμενη Κατάρτισης Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ) και στην Εκμάθηση Ξένων Γλωσσών Μέσω Κινητών Συσκευών.