Στρατηγικές μάρκετινγκ ενός μικρού tour operator σε μια μεγάλη και ώριμη τουριστική αγορά
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Στρατηγικός σχεδιασμός ; Τουριστικό μάρκετινγκ ; Τουρισμός ; Strategic planning ; Tourism ; Tourism -- MarketingΠερίληψη
Στην Ελλάδα οι περισσότεροι τουρίστες διακινούνται με τη βοήθεια των tour operators. O ανταγωνισμός στον τουριστικό κλάδο είναι πολύ έντονος, διότι υφίσταται ένας πολύ μεγάλος αριθμός μικρομεσαίων επιχειρήσεων που έχουν ίση δύναμη, αλλά και λιγότερες μεγάλες επιχειρήσεις που έχουν εδραιωθεί στο χώρο. Οι μικροί tour operators δε διαθέτουν μεγάλη οικονομική δύναμη, γι’ αυτό το λόγο, οργανώνουν ταξίδια μιας κορεσμένης και ώριμης τουριστικής αγοράς, άρα, δεν είναι και τόσο εύκολο να διαμορφωθούν πολλά εξειδικευμένα πακέτα ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του κάθε τουρίστα. Ένας μεγάλος τουριστικός πράκτορας μπορεί να κυριαρχήσει στην τουριστική αγορά αν τα πακέτα του είναι ανταγωνιστικά. Βασικά κριτήρια ανταγωνισμού είναι οι τιμές, η ποιότητα και το εύρος τουριστικών υπηρεσιών που παρέχονται κάθε φορά. Η ανάπτυξη του τουριστικού γραφείου με την επωνυμία Air Exelixi Travel οφείλεται σε έξυπνες στρατηγικές, αρχικά, με την προσχώρηση του γραφείου το έτος 2010 στον όμιλο Lufthansa κι έπειτα με τη συμμετοχή σε σπουδαίες διεθνείς τουριστικές εκθέσεις για τα ταξίδια και τον τουρισμό διευρύνοντας το δίκτυό της και προσελκύοντας νέες αγορές. Προωθεί τα προϊόντα της με ποικίλους τρόπους κι έχει αποκτήσει σημαντικό μερίδιο στην αγορά με τα luxury και τα adventure πακέτα. Φροντίζει να διαφοροποιεί ένα τουριστικό πακέτο από αυτό των ανταγωνιστών της. Διατηρώντας τα χαρακτηριστικά διαφοροποίησης και επαναξιολογώντας το τουριστικό προϊόν χαράζει τη στρατηγική της για το μέλλον. Η σημασία ενός μικρού tour operator είναι καθοριστική για την τουριστική οικονομία, επειδή ορισμένα είδη ταξιδιών είναι δυνατό να οργανωθούν μόνο από μικρούς tour operators και τα πακέτα αυτά χρηματοδοτούν τις τοπικές αγορές. Άρα, είναι πολύ σημαντική η συμβολή τους, διότι εστιάζουν στη μικρή διαφοροποίηση, συντελούν στην τοπική οικονομία σημαντικά και χρηματοδοτούν μικρές περιοχές όπου δεν μπορούν να εισχωρήσουν μεγάλοι tour operators. Επομένως, ο ρόλος του μικρού tour operator είναι πολύ σημαντικός για την ενεργή ανάπτυξη του τουρισμού.