Οι δημόσιες σχέσεις στα ξενοδοχεία πολυτελείας στο λεκανοπέδιο Αττικής
Master Thesis
Συγγραφέας
Χρονοπούλου, Σωτηρία - Σοφία Β.
Ημερομηνία
2014-09-30Επιβλέπων
Πανηγυράκης, ΓεώργιοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Δημόσιες σχέσεις ; Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωση ; Στρατηγικός σχεδιασμόςΠερίληψη
Είμαι ευρέως παραδεκτό πως ο ανταγωνισμός μεταξύ των επιχειρήσεων τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και πιο έντονος με τις εταιρίες να αναζητούν νέους τρόπους προσέγγισης των κοινών τους που θα τις ξεχωρίσουν και θα τις διαφοροποιήσουν. Φαίνεται, λοιπόν, πως οι δημόσιες σχέσεις κερδίζουν ολοένα και περισσότερο το ενδιαφέρον των επιχειρήσεων, που τις χρησιμοποιούν σαν μέσο προώθησης της εταιρικής εικόνας και των προϊόντων του, με στόχο την αύξηση της αναγνωρισιμότητας και της αποδοχής της από τα επιμέρους κοινά. Κύριος στόχος της εργασίας αυτής είναι η διερεύνηση του τρόπου με τον οποίο γίνεται η διαχείριση των ΔΣ στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις, και συγκεκριμένα σε εκείνες που εντάσσονται στην κατηγορία των 5 *, και αν ακολουθούν ένα σωστά οργανωμένο πρόγραμμα δημοσίων σχέσεων, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που προσφέρει ως ένα από τα πλέον ισχυρά επικοινωνιακά μέσα. Αδιαμφισβήτητα, υπάρχει μια τάση αναγνώρισης της αξίας των ΔΣ και αξιοποίησής τους ως ένα χρήσιμο εργαλείο προώθησης για μια επιχείρηση ακόμη κι αν δεν τηρείται κατά γράμμα το πρόγραμμα των ΔΣ. Στην πράξη ασχολούνται με τις διαδικασίες που ορίζονται, με μικρές αποκλίσεις. Τα αποτελέσματα, όμως, καταδεικνύουν ταυτόχρονα και μια σύγχυση που επικρατεί ανάμεσα στις ΔΣ και παρόμοιες επικοινωνιακές λειτουργίες, όπως οι πωλήσεις και συχνά φαίνεται να μην είναι απόλυτα ξεκάθαρη η σχέση των ΔΣ με την προώθηση και το μάρκετινγκ. Αυτό, ενδεχομένως, να οφείλεται στην ελλιπή γνώση κα κατάρτιση στο αντικείμενο των ΔΣ των στελεχών που τις αναλαμβάνουν αλλά και στο γεγονός ότι συνήθως δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στα άμεσα, σύντομα αποτελέσματα και λιγότερη στα μακροπρόθεσμα αλλά σίγουρα πιο σταθερά που προσφέρει ένα καλό και συντονισμένο πρόγραμμα ΔΣ.