Εκπαιδευτική πλατφόρμα εκμάθησης ελληνικής νοηματικής γλώσσας
Master Thesis
Συγγραφέας
Μπαρμπαγιάννη, Αγγελική - Παναγιώτα
Ημερομηνία
2014-06-17Επιβλέπων
Βίρβου, ΜαρίαΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Νοηματική γλώσσα ; Κωφοί ; Εκπαιδευτική τεχνολογίαΠερίληψη
Η ελληνική νοηματική γλώσσα από το 2000 και με τον νόμο 2817/2000, αποτελεί επίσημη γλώσσα της κοινότητας των Ελλήνων Κωφών. Πρόκειται για μια γλώσσα όπως όλες οι άλλες που μπορεί να αναλυθεί και να μελετηθεί μεμονωμένα. Η ιδιαιτερότητα της νοηματικής γλώσσας είναι πως είναι οπτικοκινητική και όχι προφορική. Δεν εκφράζεται δηλαδή με τη γλώσσα όπως η ομιλούμενη αλλά με τη κίνηση των χεριών, την έκφραση του προσώπου, τις κινήσεις του σώματος. Έχει τους δικούς της γραμματικούς και συντακτικούς κανόνες που τη διαφοροποιούν σε μεγάλο βαθμό από την ομιλούμενη. Η χρήση της νοηματικής αποτελεί βασική προϋπόθεση για την ένταξη οποιουδήποτε ατόμου στη κοινότητα των κωφών. Σημασία δεν έχει ο βαθμός ακουστικής απώλειας αλλά η γνώση της γλώσσας και ο σεβασμός της κουλτούρας των κωφών.
Για τους λόγους αυτούς αποφάσισα να δημιουργήσω μία εκπαιδευτική πλατφόρμα στην οποία οποιοσδήποτε χρήστης θα μπορεί να έχει πρόσβαση στο εκπαιδευτικό υλικό που προσφέρεται με τη μορφή video στην παρούσα σελίδα. Δίνεται στο χρήστη η δυνατότητα να παρακολουθήσει τις σειρές μαθημάτων που παρέχονται και οι οποίες υπάγονται σε επίπεδα, αυτό των «Αρχάριων» και αυτό των «Προχωρημένων». Αν ο χρήστης εγγραφεί στο σύστημα, έχει τη δυνατότητα αφού ολοκληρώσει την παρακολούθηση του εκπαιδευτικού υλικού, να πραγματοποιήσει ορισμένα Tests Αξιολόγησης όπου κρίνονται οι γνώσεις του βάσει των απαντήσεων που δίνει. Το σύστημα είναι σχεδιασμένο με τέτοιο τρόπο ώστε όταν εντοπίζει λάθη να προτείνει στο χρήστη συγκεκριμένες σειρές μαθημάτων προς μελέτη όπου φαίνεται να παρουσιάζει γνωστική αδυναμία.
Πρόκειται για μία λειτουργική πλατφόρμα η οποία προσφέρει περεταίρω περιθώρια εξέλιξής της από επόμενους μεταπτυχιακούς φοιτητές.