Έρευνα δράσης για τη μελέτη της εφαρμογής του μοντέλου της αντεστραμμένης διδασκαλίας στο μάθημα της Άλγεβρας της Β' Λυκείου : σύμβαση της στην αποτελεσματικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου και τα μαθησιακά αποτελέσματα που επιφέρει
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστή ; Διαδίκτυο (Internet) στην εκπαίδευση ; Flipped Classroom ; Εκπαίδευση -- ΠληροφορικήΠερίληψη
Στα πλαίσια της συγκεκριμένης μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας, γίνεται εφαρμογή και μελέτη, μέσω κατάλληλα σχεδιασμένης έρευνας δράσης, της αντεστραμμένης διδασκαλίας (Flipped Classrom) που αποτελεί υποκατηγορία της μικτής διδασκαλίας (blended learning / Rotation model) για τη διδασκαλία του μαθήματος της Άλγεβρας στη Β’ Λυκείου. Σύμφωνα με την πρόσφατη διεθνή βιβλιογραφία, η αξιοποίηση της αντεστραμμένης διδασκαλίας στην σχολική εκπαίδευση έχει ως στόχο την καλύτερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου με εκπαιδευτικές δραστηριότητες που ενεργοποιούν τη συμμετοχή των μαθητών και εξατομικεύουν την ανατροφοδότηση που λαμβάνουν από τον εκπαιδευτικό της σχολικής τάξης, προσδοκώντας σε καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα της εκπαιδευτικής διαδικασίας για κάθε μαθητή ξεχωριστά. Αυτή είναι και η υπόθεση προς διερεύνηση και επιβεβαίωση με πειραματικά αποτελέσματα της μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας. Κατά συνέπεια, στην παρούσα μεταπτυχιακή διπλωματική εργασία:-καταρχήν σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε, αξιοποιώντας το εργαλείο moodle και αναπτύσσοντας το κατάλληλο εκπαιδευτικό περιεχόμενο, μια πλήρης υλοποίηση του μοντέλου της αντεστραμμένης διδασκαλίας, για το μάθημα της Άλγεβρας στη Β’ Λυκείου και –στη συνέχεια σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε έρευνα δράσης με στόχο την επιβεβαίωση της παραπάνω υπόθεσης. Πιο συγκεκριμένα, τα ερευνητικά ερωτήματα της έρευνας δράσης είναι: 1. Η εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας μπορεί να επιφέρει καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα σε επίπεδο κατάκτησης στόχων. 2. Η εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας μπορεί να συμβάλει στην καλύτερη και δημιουργικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου. 3. Η εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας έχει επίδραση στα κίνητρα των εκπαιδευομένων. 4. Η εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας μπορεί να ενισχύσει την εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διδασκαλία. Τα αποτελέσματα της έρευνας δράσης κατέδειξαν ότι : 1. Η εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας μπορεί να επιφέρει σαφώς καλύτερα μαθησιακά αποτελέσματα σε επίπεδο κατάκτησης στόχων, ιδιαίτερα των περισσότερο αδύναμων. 2. Η εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας συμβάλλει σε καθοριστικό βαθμό στην καλύτερη και δημιουργικότερη αξιοποίηση του διδακτικού χρόνου, με κύριο άξονα την εξατομίκευση στης διδασκαλίας στις ανάγκες των μαθητών. 3. Η εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας επέδρασε σε μεγάλο βαθμό στα κίνητρα των εκπαιδευομένων. 4. Η εφαρμογή της αντεστραμμένης διδασκαλίας ενισχύει την εμπλοκή των μαθητών στη μαθησιακή διαδικασία, ιδιαίτερα των περισσότερο αδύναμων.