Εκπαιδευτικό λογισμικό: μαθηματικά Β' δημοτικού
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Εκπαιδευτική τεχνολογία ; Εκπαίδευση, Πρωτοβάθμια ; Μαθηματικά -- Μελέτη και διδασκαλία ; Intelligent tutoring systems ; Μαθηματικά -- Διδασκαλία βοηθούμενη από ηλεκτρονικό υπολογιστήΠερίληψη
Η σύγχρονη κοινωνία, η οποία θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως κοινωνία της πληροφορίας, παρέχει δυνατότητες για εκπαίδευση και μόρφωση, αλλά, ταυτόχρονα, απαιτεί γνώσεις και ικανότητες χρήσης και αξιοποίησης των δυνατοτήτων που προσφέρουν οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.). Ιδιαίτερα ο εκπαιδευτικός πρέπει να είναι ικανός να εκμεταλλεύεται επαρκώς τις δυνατότητες των νέων τεχνολογικών μέσων, ώστε να βελτιστοποιούνται τα μαθησιακά και τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα. Η ευαισθητοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού των σχολείων, καθηγητών και μαθητών, στη χρήση των νέων τεχνολογιών και η παροχή σε όλους των αναγκαίων βασικών γνώσεων και των απαραίτητων δεξιοτήτων, αποτελεί πρωταρχικό και κρίσιμο παράγοντα για την απρόσκοπτη πρόσβασή τους στην Κοινωνία της Πληροφορίας. Η διδασκαλία της πληροφορικής και των νέων τεχνολογιών, καθώς και η εξοικείωση των μαθητών με τη χρήση των ηλεκτρονικών και οπτικοακουστικών μέσων και μέσων επικοινωνίας, πρέπει να αποτελούν μαθήματα βασικής παιδείας σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Με την αφορμή αυτή γεννήθηκε η σκέψη για την δημιουργία ενός εκπαιδευτικού λογισμικού το οποίο να χρησιμοποιηθεί σαν βοηθητικό υλικό για το μάθημα των Μαθηματικών της Β’ Δημοτικού. Το θέμα της παρούσας διπλωματικής είναι η δημιουργία ενός εκπαιδευτικού λογισμικού, με την χρήση της πολυμεσικής εφαρμογής Adobe Director 11.5, το οποίο είναι βασισμένο στο τετράδιο εργασιών των Μαθηματικών των μαθητών της Β’ Δημοτικού όπως αυτό περιγράφεται στο αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του Υπουργείου Παιδείας. Τέλος το λογισμικό αξιολογήθηκε από τους μαθητές και τους δασκάλους του 11ου και 12ου Δημοτικού Σχολείου Τριπόλεως με την συμπλήρωση κατάλληλα επεξεργασμένων ερωτηματολογίων.