Η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης (social media) στις ξενοδοχειακές επιχειρήσεις
Master Thesis
Συγγραφέας
Παπαδοπούλου, Άννα Α.
Ημερομηνία
2014-02-24Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ξενοδοχεία -- Ελλάδα -- Τεχνολογικές καινοτομίες ; Ηλεκτρονικό επιχειρείν ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Διαδίκτυο (Internet) ; ΤουρισμόςΠερίληψη
Είναι ευρύτατα διαδεδομένο ότι το Διαδίκτυο συνιστά ένα συνεχώς εξελισσόμενο μέσο που έχει διεισδύσει στην καθημερινότητα τόσο των ίδιων των ανθρώπων όσο και των επιχειρήσεων εν γένει. Ολοένα και μεγαλύτερος αριθμός ατόμων χρησιμοποιεί το Διαδίκτυο είτε για προσωπικούς είτε για επαγγελματικούς λόγους, καθώς έχει αναδειχθεί στον επικρατέστερο τρόπο ενημέρωσης για θέματα ποικίλης ύλης, αλλά και διαφήμισης των προϊόντων/υπηρεσιών που καθεμία επιχείρηση παράγει. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι ως «επέκταση» του Διαδικτύου θα μπορούσαν να θεωρηθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, γνωστά ως Social Media, τα οποία έχουν όχι μόνο εμφανιστεί αλλά και επικρατήσει στη σημερινή εποχή. Έτσι, λοιπόν, θα μπορούσε να λεχθεί πως έχει πλέον επέλθει η νέα εποχή του "Web 2.0" (το λεγόμενο «Συμμετοχικό Διαδίκτυο») στην οποία τόσο το Διαδίκτυο όσο και τα Social Media κατέχουν πρωταρχική θέση. Στο σημείο αυτό, θα ήταν χρήσιμο να αναφερθεί πως η τουριστική βιομηχανία δεν θα μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστη από αυτήν την τάση, με αποτέλεσμα να έχει πλήρως ενστερνιστεί τις νέες εξελίξεις. Αυτό συμβαίνει διότι αυτού του είδους τα μέσα έχουν γίνει ένα από τα σημαντικότερα εργαλεία αλληλεπίδρασης με τον πελάτη και θεωρούνται ως ένα από τα βασικότερα στοιχεία που έχουν αντίκτυπο στην οργανική και ιεραρχική αναζήτηση για μία τουριστική επιχείρηση (ιδιαίτερα για μία ξενοδοχειακή μονάδα). Από την άλλη πλευρά, οι διάφορες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης μπορούν να συμβάλλουν στην προβολή του φυσικού πλούτου μιας περιοχής μέσω της άποψης κάποιου που την έχει ήδη επισκεφθεί. Μ' αυτόν τον τρόπο, οι υποψήφιοι ταξιδιώτες έχουν τη δυνατότητα να δημιουργήσουν και να διανείμουν το δικό τους πλέον περιεχόμενο, μέσω των ηλεκτρονικών καναλιών που αυτοί επιθυμούν. Κάτι τέτοιο αποδεικνύει τη σημαντική επίδραση που ασκούν τα νέα συνεργατικά μοντέλα διαδικτυακής επικοινωνίας στο ηλεκτρονικό επιχειρείν, καθώς οι σημερινοί χρήστες του Διαδικτύου και οι τουρίστες απολαμβάνουν την ευκαιρία να γίνουν οι ίδιοι παραγωγοί, σχεδιαστές, πάροχοι και διανομείς τουριστικών υπηρεσιών, καθώς επίσης και να καταστούν οι «ενδιάμεσοι επιχειρηματικοί παίκτες» των νέων προτύπων ηλεκτρονικού εμπορίου. Γι' αυτό το λόγο, οι εμπλεκόμενοι στον τομέα του τουρισμού θα πρέπει να λάβουν σοβαρά υπόψη τις υπάρχουσες προκλήσεις, καθώς επρόκειτο για μία νέα γενιά του Παγκόσμιου Ιστού που βασίζεται στην ολοένα και μεγαλύτερη δυνατότητα των χρηστών του Διαδικτύου να μοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται "on-line". Αυτή η νέα, δυναμική διαδικτυακή πλατφόρμα προσφέρει τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης χρηστών, οι οποίοι δεν διαθέτουν εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα υπολογιστών και δικτύων. Στη φάση αυτή, κρίνεται σκόπιμη η παρουσίαση τόσο του περιεχομένου καθεμίας ενότητας που απαρτίζουν τη συγκεκριμένη εργασία όσο και του σκοπού συγγραφής της.