Η διαχείριση της απόδοσης (yield management) σε μια ξενοδοχειακή επιχείρηση ως εργαλείο μεγιστοποίησης των κερδών
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ξενοδοχειακό μάνατζμεντ ; Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωση ; Ξενοδοχεία -- Οικονομικές απόψεις ; Απόδοση -- ΜέτρησηΠερίληψη
Στόχος της εργασίας είναι η διερεύνηση της διαχείρισης της απόδοσης (yield management) ως εργαλείο μεγιστοποίησης των κερδών για μία ξενοδοχειακή επιχείρηση. Η βασική ιδέα είναι η δημιουργία ενός θεωρητικού υπόβαθρου γύρω από το yield management και στη συνέχεια η μελέτη εφαρμογής του σε πραγματικά δεδομένα. Η ανάλυση του θέματος αποτελείται από δύο μέρη και έχει συνολικά πέντε κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο ασχολείται με τα κριτήρια απόδοσης διαχείρισης ξενοδοχειακών μονάδων, προκειμένου να διαχειρίζονται αποτελεσματικά τα έσοδα τους. Στο δεύτερο κεφάλαιο που επισημαίνεται η ακριβής έννοια της διαχείρισης της απόδοσης αλλά και όλων των παραγόντων που επηρεάζουν και βοηθούν στην αύξηση και μεγιστοποίηση της απόδοσης σε μια ξενοδοχειακή επιχείρηση. Στο τρίτο κεφάλαιο παρουσιάζονται όλα τα συστατικά στοιχεία που καθορίζουν τον τρόπο της διοίκησης της απόδοσης ενώ στο τέταρτο παρουσιάζεται η διαδικασία της πρόβλεψης και πώς μέσα από τα αποτελέσματα αυτής, διαμορφώνεται η στρατηγική τιμολόγησης για την επιχείρηση. Στο δεύτερο μέρος και πέμπτο κεφάλαιο της εργασίας πραγματοποιείται μία μελέτη περίπτωσης. Αναλύονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν έπειτα από την σύγκριση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν τόσο μέσω της βιβλιογραφικής όσο και της εμπειρικής έρευνας. Επισημαίνεται ότι στην εργασία δεν θα γίνει αναφορά στο τμήμα εστίασης και ποτών (food and beverage) διότι η εφαρμογή του yield management στο συγκεκριμένο τμήμα παίρνει άλλες διαστάσεις, διαφορετικές από την πώληση των δωματίων. Ακόμη, δεν θα αναλυθεί καθόλου το κομμάτι που αφορά τις τεχνολογικές αλλαγές, όσον αφορά δηλαδή τα συστήματα που αναφέρονται στο yield management, παρά μόνο σε ότι αφορά τον ανθρώπινο παράγοντα. Σημειώνεται επίσης ότι οι τιμές, οι αριθμοί και τα ποσά που αναφέρονται στο πέμπτο κεφάλαιο και αφορούν το ξενοδοχείο είναι ενδεικτικά.