Εργασιακή ικανοποίηση στην ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία. Μελέτη σε front office υπαλλήλους ξενοδοχειών πόλεως - η περίπτωση της Αθήνας
Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωση ; Εργασιακή ικανοποίηση ; Ξενοδοχεία -- Προσωπικό ; Ανθρώπινο δυναμικό ; Ξενοδοχεία -- Ελλάδα -- Εξυπηρέτηση πελατώνΠερίληψη
Ο σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει το ζήτημα της εργασιακής ικανοποίησης στα ξενοδοχεία της Αθήνας. Το ενδιαφέρον προέκυψε καθώς η Αθήνα, παρόλο που είναι η πρωτεύουσα μιας τουριστικής χώρας, αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα στον εν λόγω κλάδο, τόσο στο εξωτερικό, όσο και στο εσωτερικό περιβάλλον. Σε αυτό το κλίμα, είναι σημαντικό να αξιοποιήσει κάθε ξενοδοχείο τους πόρους που διαθέτει, ώστε να εξασφαλίσει τη βιωσιμότητά του. Καθώς οι ξενοδοχειακές επιχειρήσεις είναι εντάσεως εργασίας, μια κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση είναι να επενδύσουν στο προσωπικό τους. Δεδομένου ότι η πρώτη γραμμή εργαζομένων που έρχονται σε επαφή με τους πελάτες είναι όσοι βρίσκονται στην υποδοχή, κρίθηκε σκόπιμο να μελετηθεί η εργασιακή ικανοποίηση αυτών. Το όφελος που αντλείται από την ανάλυση των παραμέτρων που επηρεάζουν την εργασιακή ικανοποίηση, είναι πως οι διοικήσεις των ξενοδοχείων μπορούν να ελέγξουν και να αυξήσουν την εργασιακή ικανοποίηση στο τμήμα υποδοχής, ώστε να βελτιωθεί το εργασιακό κλίμα, να αυξηθεί η ικανοποίηση των πελατών, και εν τέλει να επιτευχθεί η βέλτιστη απόδοση της εταιρίας. Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν κάποιες πτυχές της εργασίας, οι οποίες είναι σημαντικότερες για τη συνολική εργασιακή ικανοποίηση, ενώ το ίδιο συμβαίνει και με ορισμένα δημογραφικά στοιχεία. Τέλος, οι επί μέρους εκφάνσεις της εργασιακής ικανοποίησης, συσχετιζόμενες με τα δημογραφικά στοιχεία, οδήγησαν σε πληρέστερα συμπεράσματα για τη διάρθρωση της ικανοποίησης των εργαζομένων.