Διαμόρφωση στρατηγικής μικρομεσαίων ξενοδοχειακών μονάδων: η περίπτωση μικρομεσαίας ξενοδοχειακής μονάδας στην περιοχή του Ναυπλίου
Master Thesis
Συγγραφέας
Γαβρήλου, Κωνσταντίνα Κ.
Ημερομηνία
2012-10-08Επιβλέπων
Γεωργόπουλος, ΝικόλαοςΠροβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωση ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ; Ναύπλιο (Αργολίδα) ; Ανταγωνισμός επιχειρήσεωνΠερίληψη
Το πολυτάραχο περιβάλλον μέσα στο οποίο δραστηριοποιούνται οι επιχειρήσεις, καθιστά απαραίτητη την ύπαρξη ενός στρατηγικού εργαλείου μέσω του οποίου καθορίζεται η μακροπρόθεσμη επίδοση κάθε επιχείρησης. Το εργαλείο αυτό είναι το στρατηγικό μάνατζμεντ, και βοηθά στη σαφή κατανόηση της υπάρχουσας κατάστασης μέσα στην οποία βρίσκεται η εκάστοτε επιχείρηση. Η παρούσα εργασία αποτελείται από δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος (πρώτο έως πέμπτο κεφάλαιο) γίνεται η θεωρητική προσέγγιση του στρατηγικού μάνατζμεντ. Από το πρώτο έως το πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζονται αναλυτικά οι έννοιες: ανάλυση εξωτερικού περιβάλλοντος, ανάλυση εσωτερικού περιβάλλοντος, διαμόρφωση, υλοποίηση, αξιολόγηση και έλεγχος στρατηγικής. Το δεύτερο μέρος της εργασίας εστιάζεται στη διαμόρφωση στρατηγικής μιας μικρομεσαίας ξενοδοχειακής μονάδας, η οποία τοποθετείται στην περιοχή του Ναυπλίου. Αρχικά γίνεται μια σύντομη αναφορά στην περιοχή του Ναυπλίου. Στη συνέχεια παρουσιάζονται αναλυτικά η ξενοδοχειακή μονάδα, οι υπηρεσίες που παρέχει και γίνεται περιγραφή των τμημάτων της επιχείρησης. Τόσο το εξωτερικό (μακρο-περιβάλλον και μικρο-περιβάλλον), όσο και το εσωτερικό περιβάλλον αναλύονται διεξοδικά. Στην πρώτη περίπτωση παρατηρούμε πώς επηρεάζεται η επιχείρηση από τους πολιτικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς και τεχνολογικούς παράγοντες που προκύπτουν από την ανάλυση PEST, αλλά και πώς επηρεάζεται από τους ανταγωνιστές που δραστηριοποιούνται στον ίδιο κλάδο με αυτή και προκύπτουν από την ανάλυση του υποδείγματος Porter. Στη δεύτερη περίπτωση, κατά την ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος, περιγράφονται η δομή, η κουλτούρα και οι πόροι της επιχείρησης, στοιχεία τα οποία καθορίζουν την στρατηγική που θα επιλέξει να ακολουθήσει η επιχείρηση. Το τελευταίο κεφάλαιο της εργασίας ασχολείται με τη διαμόρφωση της στρατηγικής που θα ακολουθήσει η ξενοδοχειακή μονάδα. Αρχικά παρουσιάζονται οι δυνάμεις, αδυναμίες, ευκαιρίες και απειλές που προέκυψαν από την ανάλυση SWOT. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στο όραμα, την πρόταση αποστολής καθώς και τους σκοπούς και στόχους που έχουν ορισθεί από την επιχείρηση. Το επόμενο βήμα είναι η περιγραφή των στρατηγικών (σε λειτουργικό, επιχειρηματικό και επιχειρησιακό επίπεδο) και των πολιτικών που χαρακτηρίζουν την επιχείρηση. Τέλος, παρουσιάζονται αναλυτικά η ακολουθούμενη στρατηγική αλλά και οι εναλλακτικές της, καταλήγοντας σε μία προτεινόμενη στρατηγική για την ξενοδοχειακή μονάδα.