Επιχειρηματικότητα και τεχνολογία ξενοδοχειακών επιχειρήσεων - μελέτη περίπτωσης ομίλου Yes!Hotels
Master Thesis
Συγγραφέας
Χατζηκυριάκος, Πάρις Α.
Ημερομηνία
2011-11-01Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ξενοδοχεία -- Διοίκηση και οργάνωση ; Επιχειρηματικός προγραμματισμός -- Πληροφοριακά συστήματα ; Επιχειρηματικότητα ; Τεχνολογικές καινοτομίεςΠερίληψη
Ο σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη και η διερεύνηση της σχέσης που υπάρχει ανάμεσα στο επιχειρηματικό πλαίσιο και την τεχνολογία που εφαρμόζεται στις ξενοδοχειακές μονάδες του ομίλου YES!HOTELS. Ειδικότερα, εξετάζεται κατά πόσο η τεχνολογία επιδρά και συνεισφέρει στην επίτευξη των επιχειρηματικών στόχων μιας ξενοδοχειακής επιχείρησης αποφέροντας οφέλη τόσο στους πελάτες τους οποίους απευθύνεται όσο και στους ίδιους τους παράγοντες της μονάδας. Η επιλογή του συγκεκριμένου ξενοδοχειακού ομίλου έγινε καθότι παρουσίασε ενδιαφέρον ως προς την επιχειρηματική του ιδέα, την παροχή υπηρεσιών του και τη γενικότερη συνεισφορά και παρουσία του στο αθηναϊκό ξενοδοχειακό γίγνεσθαι. Η μεθοδολογία της εργασίας περιλαμβάνει εκτενή βιβλιογραφική έρευνα καθώς επίσης και διεξαγωγή πρωτογενούς έρευνας, σε επίπεδο πελατών και σε επίπεδο εσωτερικών παραγόντων της επιχείρησης. Μέσω της πρώτης αποδίδεται το απαραίτητο θεωρητικό πλαίσιο της επιχειρηματικότητας δίδοντας έμφαση στην καινοτομία, το ελληνικό τουριστικό περιβάλλον σε συνάρτηση με τις επιχειρηματικές ξενοδοχειακές τάσεις της τελευταίας 5ετίας, ενώ παράλληλα καταγράφονται οι τεχνολογικές εξελίξεις που συντελούνται στον τουριστικό και τον ξενοδοχειακό κλάδο, δίνοντας έμφαση στον τομέα των πληροφοριακών συστημάτων και των δικτύων επισημαίνοντας τα θετικά και αρνητικά επακόλουθά τους. Επιπρόσθετα, παρουσιάζεται το εσωτερικό περιβάλλον του ξενοδοχειακού ομίλου YES!HOTELS, ενώ ακολουθεί η καταγραφή των τεχνολογικών εφαρμογών που υιοθετούνται σε συνδυασμό με την εξαγωγή των αποτελεσμάτων των ερωτηματολογίων. Εκθέτοντας τα συμπεράσματα, η τεχνολογία συνεισφέρει στην ικανοποίηση των πελατών, ενώ παράλληλα βελτιώνει τις εσωτερικές διαδικασίες σε επίπεδο λειτουργικό, διευθυντικό και στρατηγικό, συνεισφέροντας στη λήψη αποφάσεων και στην εκπλήρωση των επιχειρηματικών στόχων, δημιουργώντας αξία προς τους πελάτες και την ίδια την επιχείρηση. Τέλος, παρατίθενται προτάσεις για περαιτέρω έρευνα της συσχέτισης μεταξύ των τεχνολογικών εφαρμογών, της ικανοποίησης των πελατών και της συνεισφοράς της στο λειτουργικό, διευθυντικό και στρατηγικό πλαίσιο μιας ξενοδοχειακής μονάδας