Μοντελοποίηση χρηστών ηλεκτρονικού καταστήματος προϊόντων Πληροφορικής
Master Thesis
Συγγραφέας
Ρενιέρης, Λουκάς Ε.
Ημερομηνία
2011-09-23Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ηλεκτρονικό εμπόριο -- Υπολογιστών προγράμματα ; Ηλεκτρονικό επιχειρείν ; Electronic data processingΠερίληψη
Δεν αποτελεί είδηση το γεγονός, ότι πλέον το διαδίκτυο έχει εισβάλλει στην καθημερινότητα σημαντικής μερίδας του παγκόσμιου πληθυσμού, αποτελώντας αναπόσπαστο κομμάτι της. Την προβολή που παρέχει το μέσο, εκμεταλλεύτηκαν στο έπακρο κάθε λογής επιχειρήσεις, ώστε να εκθέσουν και να διακινήσουν τα προϊόντα τους σε αυτό, επεκτείνωντας έτσι την εμβέλεια τους σε παγκόσμιο επίπεδο και διεκδικώντας μεγαλύτερο μερίδιο από την πίτα της αγοράς, δίνοντας επιπλέον την ευκολία σε έναν πελάτη να κάνει αγορές από την άνεση του σπιτιού του. Στις αρχές του αυτό το εγχείρημα αντιμετωπίστηκε με επιφύλαξη και δυσπιστία από το αγοραστικό κοινό, όμως πλέον το ηλεκτρονικό εμπόριο αποτελεί αδιαμφισβήτητα έναν από τους δημοφιλέστερους τρόπους διακίνησης προϊόντων, με το φαινόμενο να παρουσιάζει διαρκώς αυξητικές τάσεις. Στόχος της παρούσας διπλωματικής διατριβής, είναι η ανάδειξη και χρήση τεχνικών που μπορούν να οδηγήσουν σε βελτιστοποίηση της έκθεσης των προϊόντων στο κοινό, συμβάλλοντας αποτελεσματικά στην αύξηση του τζίρου ενός ηλεκτρονικού καταστήματος καθώς και στην διευκόλυνση επιλογής προϊόντων από τον τελικό χρήστη. Σύμμαχός σε αυτή την προσπάθεια, θα είναι η θεωρία μοντελοποίησης χρηστών, η οποία θα βοηθήσει ώστε να διαχωρίσει τους χρήστες σε κατηγορίες ανάλογα με τις προτιμήσεις τους και τις ενέργειές τους, στοχεύοντας πλέον όχι σε ατομικό επίπεδο για την παροχή υπηρεσιών αλλά σε ομαδικό. Για τον σκοπό αυτό δημιουργήθηκε ένα δοκιμαστικό ηλεκτρονικό κατάστημα προϊόντων πληροφορικής, μέσω του οποίου συλλέχθηκαν όλα τα απαραίτητα δεδομένα από τα οποία θα προσπαθήσει να εξηγήσει τη σημασία της μοντελοποίησης χρηστών σε ένα σύγχρονο περιβάλλον ηλεκτρονικού εμπορίου.