Ποιότητα υπηρεσιών υγείαs
Master Thesis
Author
Βασταρδή, Μαρία
Date
2005-12-01View/ Open
Subject
Ικανοποίηση ασθενών ; Δημόσια υγεία ; Αξιολόγηση ; Ιατρική περίθαλψη ; Ελλάδα ; Ποιοτικός έλεγχοςAbstract
Η εισαγωγή της έννοιας της ποιότητας στις υπηρεσίες υγείας είναι σημαντική καθώς η πληθώρα των παρεχόμενων υπηρεσιών απαιτεί συντονισμό και σωστή οργάνωση, ενώ οι απαιτήσεις τόσο από την πλευρά των ασθενών, όσο και από την πλευρά των εργαζόμενων είναι συνεχώς αυξανόμενες. Η βελτίωση της ποιότητας στο χώρο της υγείας με έμφαση στα νοσοκομεία επικεντρώνει το ενδιαφέρον μας στην ικανοποίηση του ασθενούς. Η βελτίωση αυτή επιτυγχάνεται μέσω της εφαρμογής διεργασιών και μετρήσεις της ποιότητας που εντάσσονται μέσα στα συστήματα ποιότητας. Για την εκκίνηση της διαδικασίας βελτίωσης κρίνεται απαραίτητη η αξιολόγηση των προσφερομένων υπηρεσιών υγείας, προκειμένου να επισημανθούν οι τομείς που χρειάζονται βελτίωση. Η αξιολόγηση αυτή αποτελεί στόχο της συγκεκριμένης εργασίας και επιτυγχάνεται με την μέτρηση της ικανοποίησης των ασθενών στα δημόσια νοσοκομεία. Γι’ αυτό το λόγο καταρτίστηκε ερωτηματολόγιο από την επεξεργασία του οποίου αντλήθηκαν πολύ χρήσιμα συμπεράσματα, τα οποία εμφανίζονται αναλυτικά στο τελευταίο κεφάλαιο της παρούσας διπλωματικής.