Μοντελοποίηση χρηστών και στερεότυπα για προσαρμοστικότητα σε περιβάλλοντα η-μάθησης (e-learning)
Master Thesis
Συγγραφέας
Γιαννοπούλου, Ελένη Θ.
Ημερομηνία
2011-03-28Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ανάλυση και σχεδίαση συστημάτων ; Εκπαίδευση -- Πληροφορική ; Εκπαίδευση από απόσταση ; Πληροφοριακά συστήματα ; Εκπαίδευση, ΑνώτατηΠερίληψη
Η μεταπτυχιακή αυτή διατριβή πραγματεύεται τη δημιουργία και διαχείριση ενός συστήματος η-μάθησης που ως σκοπό την παροχή μιας ολοκληρωμένης εκπαιδευτικής διαδικασίας από την πλευρά των μαθητών αλλά και των καθηγητών. Η εφαρμογή έχει την δυνατότητα παρακολούθησης θεωρίας, εκτέλεσης διαγωνισμάτων και προβολής αντίστοιχων αποτελεσμάτων για τους μαθητές. Οι καθηγητές έχουν την δυνατότητα δημιουργίας θεωριών και αντίστοιχων διαγωνισμάτων καθώς και έλεγχο των αποτελεσμάτων των μαθητών στα διαγωνίσματα που έχουν δημιουργήσει. Τα πεδία έρευνας στα οποία εμπίπτει αυτή η εφαρμογή εκτός από την η-μάθηση είναι η μοντελοποίηση χρηστών και τα προσαρμοστικά συστήματα παροχής προτάσεων. Η εφαρμογή ενσωματώνει μεθοδολογίες στερεοτύπων προκειμένου να δημιουργηθούν δυναμικά μοντέλα χρηστών-μαθητών. Επίσης, προσαρμόζεται δυναμικά στις ανάγκες του κάθε μαθητή με τη βοήθεια τεχνολογιών, όπως τα προσαρμοστικά υπερμέσα. Η εφαρμογή παρουσιάζει πρωτοτυπία όσον αφορά την ανεξαρτησία στο πεδίο καθώς δεν εξαρτάται από το πεδίο που διδάσκεται μέσα από το σύστημα. Αυτό φαίνεται καθαρότερα και στην αξιολόγηση της εφαρμογής, η οποία έγινε από πραγματικούς χρήστες. Συμπερασματικά, η εφαρμογή αυτή βοηθά στην δημιουργία αρτιότερης εκπαιδευτικής διαδικασίες καθώς βοηθά και μαθητές και καθηγητές. Τέλος, έχει πολλές δυνατότητες επέκτασης, όπως να εμπλουτιστεί με δυνατότητες άμεσης αλληλεπίδρασης μεταξύ των καθηγητών και των χρηστών. Τα στατιστικά στοιχεία που εξάγονται από την εφαρμογή αυτή μπορούν να εμπλουτιστούν και με άλλα χαρακτηριστικά για την καλύτερη μέτρηση της απόδοσης των χρηστών, έτσι ώστε να βοηθηθούν και οι καθηγητές στην εξαγωγή ενός πιο ασφαλούς και ακριβούς συμπεράσματος κατά τη διαδικασία αξιολόγησης ενός εκπαιδευόμενου.