Αξιολόγηση επενδυτικής στρατηγικής βάσει του χρηματοοικονομικού δείκτη "Price to Sales"
Master Thesis
Συγγραφέας
Τάτσιος, Κωνσταντίνος
Ημερομηνία
2009-11-18Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Δείκτες μετοχών ; Ανάλυση επενδύσεων ; Διαχείριση χαρτοφυλακίουΠερίληψη
Σκοπός της παρούσας μελέτης αποτελεί η εξέταση της επενδυτικής στρατηγικής που υιοθετεί το δείκτη «Κεφαλαιοποίηση/Πωλήσεις» (Price to Sales), με σκοπό την εξαγωγή συμπερασμάτων όσον αφορά την αποτελεσματικότητά της στην προσπάθεια αποκόμισης κερδών για τα επενδυτικά χαρτοφυλάκια. Η λογική πίσω από μια τέτοια επενδυτική στρατηγική έγκειται στο ότι εταιρίες με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά (όπως π.χ. χαμηλό δείκτη P/S) είναι πιθανότερο να εμφανίζονται υποτιμημένες και συνεπώς να οδηγούν σε υπερβάλλουσες αποδόσεις, συγκριτικά με εταιρίες που δεν παρουσιάζουν τέτοια χαρακτηριστικά. Ο εν λόγω δείκτης δεν είναι τόσο διαδεδομένος στην ελληνική επενδυτική κοινότητα, μοιάζει αρκετά με το δείκτη P/E («τιμή προς κέρδη ανά μετοχή» ή πιο απλά «Κεφαλαιοποίηση/Κέρδη εταιρίας») και σύμφωνα με τους υποστηρικτές του λειτουργεί αποτελεσματικότερα από το περισσότερο διαδεδομένο δείκτη P/E. Με την παρούσα, λοιπόν, δίνεται η ευκαιρία στον αναγνώστη να αποκτήσει ολοκληρωμένη εικόνα για το δείκτη και τη σημασία που μπορεί να έχει ως παράγοντας αξιολόγησης μετοχών και, βέβαια, μελλοντικής πρόβλεψης της πορείας τους, που αποτελεί και το ζητούμενο για τους επενδυτές.