Διερεύνηση επίδρασης της στρατηγικής για τη διοίκηση αλυσίδας εφοδιασμού στην εξυπηρέτηση πελάτη : η περίπτωση του κλάδου τροφίμων στην Ελλάδα
Doctoral Thesis
Author
Θεοδωράς, Δημήτριος Θ.
Date
2009-10-16View/ Open
Subject
Business logistics ; Εφοδιαστική ; Στρατηγικός σχεδιασμός ; Διοίκηση και οργάνωση ; Εξυπηρέτηση πελατώνAbstract
Η διερεύνηση της επίδρασης της στρατηγικής logistics στην εξυπηρέτηση πελάτη διατυπώνεται στην παρούσα μελέτη ως εξής: σε τι βαθμό η διαφορετική στρατηγική logistics των πελατών επηρεάζει τις αντιλήψεις τους για τη σημασία της εξυπηρέτησης που παρέχουν οι προμηθευτές. Η παρούσα ερευνητική προσπάθεια εξετάζει το βαθμό εσωτερικής και εξωτερικής ενοποίησης logistics των λιανέμπορων τροφίμων στη συνεργασία με τους προμηθευτές αλλά και την αντίληψή τους για την εξυπηρέτηση πελάτη που προσφέρουν οι προμηθευτές τροφίμων. Τα ερωτήματα που εξετάζονται στην παρούσα διατριβή είναι : α) η στρατηγική logistics αναφορικά με το βαθμό εσωτερικής και εξωτερικής ενοποίησης logistics διαφοροποιείται μεταξύ των λιανέμπορων τροφίμων που ανήκουν σε πολυεθνικές και ελληνικές επιχειρήσεις, β) οι προμηθευτές τροφίμων μπορούν να διαφοροποιήσουν την εξυπηρέτηση πελάτη (παρεχόμενο επίπεδο και στοιχεία εξυπηρέτησης) ανάλογα με τη στρατηγική logistics που εφαρμόζουν οι λιανέμποροι τροφίμων, γ)οι προμηθευτές τροφίμων μπορούν να διαφοροποιήσουν την εξυπηρέτηση πελάτη (παρεχόμενο επίπεδο και στοιχεία εξυπηρέτησης) ανάλογα με τις διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων τροφίμων. Δεδομένου ότι οι αντιλήψεις για την εξυπηρέτηση πελάτη μπορεί να διαφέρουν ανά κατηγορία προϊόντων και επειδή στον κλάδο τροφίμων τα προϊόντα ανάλογα με τις συνθήκες αποθήκευσης και διανομής διακρίνονται σε διάφορες χαμηλές θερμοκρασίες όπως ψυγείου-κατάψυξης και σε θερμοκρασία περιβάλλοντος, η ανάλυση έγινε και για τις δύο διαφορετικές κατηγορίες προϊόντων.