Το τραπεζικό στρατηγικό μάνατζμεντ της νέας εποχής και το e-banking
Master Thesis
Συγγραφέας
Ρήγας, Δημήτριος
Ημερομηνία
2009-06-23Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Διαδικτυακή τραπεζική ; Internet banking ; Τράπεζες και τραπεζικές εργασίες ; Τραπεζικό μάνατζμεντΠερίληψη
Στις μέρες μας το e-Banking έχει φέρει επανάσταση στις συναλλαγές των πολιτών με τις τράπεζες καθώς έχει μεταφέρει το τραπεζικό κατάστημα στην οθόνη των υπολογιστών των πελατών, γεγονός το οποίο έχει θετικές επιπτώσεις τόσο για τους πελάτες όσο και για τις ίδιες τις τράπεζες. Παρά την πληθώρα των πλεονεκτημάτων που συνεπάγεται η νέα μορφή τραπεζικής εξυπηρέτησης, μερίδα πελατών εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να την αντιμετωπίζει με σκεπτικισμό εξαιτίας κυρίως των φαινομένων «ηλεκτρονικής απάτης». Ο βαθμός υιοθέτησης του e-Banking ποικίλλει διεθνώς και αποτελεί συνάρτηση πολλών παραγόντων. Στην Ελλάδα οι πελάτες των τραπεζών απολαμβάνουν την τελευταία δεκαετία τη δυνατότητα διεξαγωγής τραπεζικών συναλλαγών μέσω του Διαδικτύου. Οι τράπεζες στην Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό συνεχώς εκσυγχρονίζουν τα συστήματά τους που αφορούν στην ασφάλεια των συναλλαγών αλλά και προσπαθούν να παρέχουν νέες καινοτόμες υπηρεσίες μέσω του e-Banking με σκοπό να διευρύνουν την πελατειακή τους βάση. Η παρούσα διπλωματική εργασία με τίτλο «Το Τραπεζικό Στρατηγικό Management της Νέας Εποχής και το e-Banking» προσπαθεί να προσεγγίσει την έννοια του e-Banking τόσο σε θεωρητικό όσο και σε πρακτικό επίπεδο. Κυρίαρχος στόχος της θεωρητικής προσέγγισης είναι να διασαφηνιστεί η έννοια, οι δυνατότητες, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του νέου τραπεζικού καναλιού διανομής καθώς και ο βαθμός διάδοσής του. Από την άλλη μεριά, η πρακτική προσέγγιση στοχεύει κατά κύριο λόγο στο να αποτυπωθούν συνοπτικά οι υπηρεσίες ηλεκτρονικής τραπεζικής που προσφέρονται από τα τραπεζικά ιδρύματα στην Ελλάδα και να περιγραφεί πιο αναλυτικά και παραστατικά η εφαρμογή e-Banking της Εμπορικής Τράπεζας.