Κινητή, σταθερή τηλεφωνία και ίντερνετ στην Ελλάδα : μελέτη της καταναλωτικής συμπεριφοράς των νέων αναφορικά με τα συνδυαστικά πακέτα τηλεπικοινωνιών
Master Thesis
Author
Γιαννακόπουλος, Θεόφιλος Γ.
Date
2009-06-16View/ Open
Abstract
Η ραγδαία ανάπτυξη της τεχνολογίας στις τηλεπικοινωνίες τα τελευταία χρόνια, έδωσε τη δυνατότητα στις επιχειρήσεις να προσφέρουν υπηρεσίες που παραδοσιακά ανήκαν σε διαφορετικούς κλάδους. Αποτέλεσμα του φαινόμενου αυτού, γνωστού και ως σύγκλιση των κλάδων, είναι η δημιουργία προϊόντων που συνδυάζουν τις υπηρεσίες της σταθερής τηλεφωνίας, του ίντερνετ, της κινητής τηλεφωνίας και τηλεόρασης (IPTV). Κατ’ επέκταση, όλες οι επιχειρήσεις ανταγωνίζονται για το ποια από αυτές θα είναι η επιλογή του πελάτη για το σύνολο των τηλεπικοινωνιακών του αναγκών. Καθώς οι νεότερες ηλικιακές ομάδες είναι συνήθως εκείνες που υιοθετούν νωρίτερα, χρησιμοποιούν περισσότερο αλλά και γνωρίζουν καλύτερα υπηρεσίες και προϊόντα τεχνολογίας (πχ κινητό τηλέφωνο και ίντερνετ), είναι χρήσιμο για κάθε επιχείρηση να γνωρίζει την αγοραστική τους συμπεριφορά απέναντι στα εν λόγω προϊόντα. Aν και τα πακέτα αυτά έχουν μόλις πρόσφατα κάνει την εμφάνισή τους στην αγορά και απευθύνονται σε νοικοκυριά αλλά και σε επιχειρήσεις, εντούτοις, ο ρόλος των νέων σε όλα τα στάδια της αγοραστικής διαδικασίας καθώς και η συμπεριφορά που επιδεικνύουν δεν έχει ακόμα διερευνηθεί. Υπάρχει η πιθανότητα, τα νεότερα άτομα της οικογένειας να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο κατά την επιλογή των συνδυαστικών πακέτων τηλεπικοινωνιών και άρα οι εταιρείες-πάροχοι να πρέπει να στρέψουν την προσοχή τους στη συγκεκριμένη ηλικιακή ομάδα, με ό,τι αυτό μπορεί να συνεπάγεται για το μίγμα μάρκετινγκ των προϊόντων τους. Για τους παραπάνω λόγους, η παρούσα έρευνα αποφάσισε να εστιάσει την προσοχή της στη μελέτη της καταναλωτικής συμπεριφοράς των νέων όσον αφορά στις υπηρεσίες κινητής, σταθερής τηλεφωνίας, ADSL ίντερνετ και IPTV, που προσφέρονται από τις εταιρείες παρόχους σε συνδυαστικά πακέτα.