Το πληροφοριακό περιεχόμενο των επαναγορών στην Ελλάδα
Master Thesis
Συγγραφέας
Κακαρδάκου, Αικατερίνη Γ.
Ημερομηνία
2009-02-24Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μετοχές -- Τιμές ; Stock repurchasingΠερίληψη
Μια από τις δημοφιλέστερες τάσεις κατά τη διάρκεια των τελευταίων 15 ετών, είναι η αγορά ιδίων μετοχών. Γιατί όμως οι επιχειρήσεις προχωρούν σε προγράμματα αγοράς ιδίων μετοχών; Στην παρούσα εργασία ελέγχεται το πληροφοριακό περιεχόμενο των επαναγορών που έγιναν από ελληνικές επιχειρήσεις στη χώρα μας από τον Ιανουάριο του 2000 έως και το Μάιο του 2008. Για την έρευνά χρησιμοποιήθηκε Ανάλυση Επιχειρηματικών Γεγονότων με τη μέθοδο της “προσαρμοσμένης – με το δείκτη της αγοράς – απόδοσης”. Τα αποτελέσματα της έρευνας αυτής δείχνουν ότι οι εταιρείες που αποφασίζουν να προχωρήσουν σε αγορά ιδίων μετοχών μέσω Έκτακτων Γ.Σ., με μοναδικό θέμα την αγορά ιδίων μετοχών και τελικά πραγματοποιούν σε ένα ποσοστό ή και στο ολόκληρο το πρόγραμμα αγοράς ιδίων μετοχών, στέλνουν ένα μήνυμα στην αγορά ότι η μετοχή τους είναι υποτιμημένη και προσπαθούν να στηρίξουν την τιμή της. Κατά την ημερομηνία απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου και όχι κατά την ημερομηνία δημοσίευσης του γεγονότος, παρουσιάζονται οι στατιστικά σημαντικότεροι συντελεστές, γεγονός που προδίδει έντονα την εσωτερική πληροφόρηση των μετόχων και τη χειραγώγηση της τιμής της μετοχής από τη διοίκηση της εταιρείας.