Στρατηγική ανάλυση του ανταγωνισμού του Αστέρα της Βουλιαγμένης
Master Thesis
Συγγραφέας
Παναγιωτούνης, Μιχάλης
Ημερομηνία
2003-12-01Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Ανταγωνισμός ; Ξενοδοχεία ; Διοίκηση και οργάνωση ; ΕλλάδαΠερίληψη
Η παρούσα εργασία, αποτελεί μια έρευνα για τον στρατηγικό σχεδιασμό του Αστέρα Βουλιαγμένης σε ότι αφορά το εσωτερικό και το εξωτερικό περιβάλλον της επιχείρησης. Η κεντρική ανάλυση θα εστιαστεί στο συγκεκριμένο υπόδειγμα αποφάσεων και πράξεων που χρησιμοποιεί η Διοίκηση της συγκεκριμένης επιχείρησης προκειμένου να καταλάβει τη θέση που επιθυμεί στον τουριστικό κλάδο, καθώς και όλα τα δημοσιευμένα και διαθέσιμα στοιχεία από τους ανταγωνιστές του ανά τμήμα αγοράς, στo οποίo ανταγωνίζονται οι επιχειρήσεις του κλάδου. Για το σκοπό αυτό έχουν χρησιμοποιηθεί τα εξής εργαλεία που είναι ευρέως γνωστά στην επιχειρηματική και επιστημονική κοινότητα: 1.Την ανάλυση s.w.o. που επιτρέπει τον εντοπισμό των δυνάμεων και αδυναμιών των εσωτερικών τμημάτων των Εταιρειών καθώς και τον εντοπισμό των ευκαιριών και απειλών του εξωτερικού περιβάλλοντος. 2.Το μοντέλο μελέτης του ευρύτερου εξωτερικού περιβάλλοντος (PEST) που αναλύει το πολιτικό, οικονομικό, κοινωνικό και τεχνολογικό περιβάλλον. 3.Το υπόδειγμα ανάλυσης μίκροπεριβάλλοντος κατά Porter σε ότι αφορά τα ξενοδοχεία πολυτελείας η οποία αποτελεί και την πιο αποδεκτή μελέτη ομογενών επιχειρήσεων ενός κλάδου. 4.Την έννοια της Στρατηγικής Ομάδας που αφορά ένα πιο κλειστό υποσύνολο επιχειρήσεων, ομαδοποιημένο με βάση κάποια κοινά χαρακτηριστικά. Στόχος της μελέτης είναι να αποτυπώσει την κατάσταση ανταγωνισμού μιας ομάδας επιχειρήσεων που ανταγωνίζονται μεταξύ τους σε συγκεκριμένα τμήματα αγοράς, μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο (2002), από την οπτική γωνία της επιχείρησης που θέλει να προσδιορίσει την θέση της στον κλάδο και να καταστρώσει τα μελλοντικά στρατηγικά της σχέδια. Στο πρώτο κεφάλαιο, της μελέτης γίνεται μια εκτενή ανάλυση του παγκόσμιου τουριστικού περιβάλλοντος που υποστηρίζεται με μια σειρά από πίνακες και άρθρα για τις εξελίξεις στον παγκόσμιο τουρισμό. Στο δεύτερο κεφάλαιο, παρουσιάζονται κάποια γενικά ιστορικά και ποσοτικά στοιχεία του ξενοδοχειακού κλάδου στην Ελλάδα που φέρνουν τον αναγνώστη σε επαφή με το αντικείμενο που μελετάται. Στο τρίτο κεφάλαιο, γίνεται μια ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος του κλάδου ξενοδοχείων πολυτελείας.