Διαχείριση επιστροφών καταναλωτικών προϊόντων : μελέτη περίπτωσης επιχείρησης εμπορίας καλλυντικών προϊόντων
Master Thesis
Συγγραφέας
Σωτηρίου, Ευθαλία
Ημερομηνία
2008-12-18Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Business logistics ; Business logistics -- Environmental aspects ; Καλλυντικά -- Βιομηχανία και εμπόριοΠερίληψη
Οι τάσεις της εποχής επιβάλλουν για κάθε μεγάλη εταιρεία, τόσο την εξασφάλιση συνεχούς και αξιόπιστου ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος όσο και την δημιουργία μιας στρατηγικής φιλικής προς το περιβάλλον. Η Αντίστροφη Εφοδιαστική Αλυσίδα δεν είναι κάτι καινούριο, καθώς απλές μορφές της εφαρμόζονται εμπειρικά εδώ και καιρό. Σαν κομμάτι των Logistics όμως αναλύει την διαδικασία ανάκτησης αξίας από προϊόντα που έχουν είτε ήδη χρησιμοποιηθεί είτε έχουν απλώς επιστραφεί στην εταιρεία. Κάθε εμπορική επιχείρηση πρέπει να σχεδιάσει και να υλοποιήσει προσεκτικά την Αντίστροφη Εφοδιαστική. Το κόστος της διαδικασίας δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα κέρδη και έτσι ο συντελεστής κόστους-οφέλους να είναι πάντα θετικός προς όφελος της επιχείρησης, του περιβάλλοντος και του καταναλωτή. Επίσης, ο σχεδιασμός της Αντίστροφης Εφοδιαστικής Αλυσίδας θα πρέπει να είναι σε συμφωνία με την Εμπορική Πολιτική της εταιρείας. Η αποδοχή επιστροφών είναι ένα ενεργό-ζωντανό κομμάτι της Εμπορικής Πολιτικής. Για αυτό το λόγο μάλιστα πρέπει να αποφασιστεί εάν η Αντίστροφη Εφοδιαστική θα ενταχθεί στην ευρύτερη στρατηγική της επιχείρησης και θα πρέπει να μετριέται με συγκεκριμένους δείκτες, των οποίων τα αποτελέσματα θα αποτελούν στόχους της επιχείρησης για κάθε οικονομικό έτος. Το κάθε προϊόν ακολουθεί μια αλυσίδα αντίστροφη αυτής της Εφοδιαστικής για να επιτευχθεί ο τελικός σκοπός που είναι η ανάκτηση της απομένουσας αξίας του.