The january effect
Το φαινόμενο του Ιανουαρίου
Master Thesis
Συγγραφέας
Ευαγγελίδης, Χαράλαμπος
Ημερομηνία
2008-11-06Προβολή/ Άνοιγμα
Θεματική επικεφαλίδα
Μετοχές -- Τιμές ; Securities -- Seasonal variations -- GreeceΠερίληψη
Ο στόχος της παρούσας μελέτης είναι να προσπαθήσει να διερευνήσει το φαινόμενο του Ιανουαρίου που συνδέεται με την συμπεριφορά της απόδοσης των μετοχών μικρής κεφαλαιοποίησης (μΚΑΠ) στα Χρηματιστήρια Αξιών παγκοσμίως και των Αθηνών (ΧΑΑ), να μελετήσει το φαινόμενο τόσο στις ώριμες αγορές του εξωτερικού των ΗΠΑ και άλλων εκτός ΗΠΑ ώριμων αλλά και αναδυόμενων αγορών σε παγκόσμια κλίμακα. Το φαινόμενο του Ιανουαρίου («January Effect» ή μερικές φορές και αποκαλούμενο "year-end Effect") είναι ένα χρηματοοικονομικό φαινόμενο της κατηγορίας των εποχιακών φαινομένων (seasonalities) που σχετίζεται με μετοχές μικρής κεφαλαιοποίησης (μΚΑΠ). Οι τελευταίες τείνουν ιστορικά να έχουν μεγαλύτερη απόδοση από ότι μετοχές μεγάλης Κεφαλαιοποίησης (ΜΚΑΠ), κατά τη διάρκεια της περιόδου που αρχίζει την τελευταία ημέρα του Δεκεμβρίου και που τελειώνει την πέμπτη περίπου ημέρα χρηματιστηριακών συναλλαγών του Ιανουαρίου.